Skadad fot!

Jajjemän en skadad fot har jag, det var förra veckan på tisdagkväll som jag & Anders va ut med pojkarna i  skogen, dom busa o hade sig o vips så kommer 7 i full fart bakom mig o han hinner nog inte se/bromsa/väja för mig så han flyger rätt in i mig o ja daskar ner i backen! Måste ha vikt min fot, landtat på den eller nånting sånt, gör ont som fan o ja hlr hur det knakar o knastrar...

Jag blir liggande o som tur var hade vi bilen i närhetn o Ander får gå dit med hundarna o köra in i skogen då ja inte kunde ta mig nån vart... Morgonen efter blev det besök till hälsocentralen där ja fick remiss till röntgen direkt då ja va så svälld så dom kunde inte alls se hur det var.. sagt o gjort o spendera en halv dag på sjukhuset, röntgen sen in till ortoped. Inget va brutet som dom kunde se, läkaren tyckte de va konstigt då ja va så svälld o blå o hade så ont. Men fick gipsskena o lindat o imorn ska ja tillbaka till röntgen få se om de e nåt som visar sig då... förhoppningsvis är det bara en rejäl stukning!!! Har haft ganska så ont o har knaprat värkpiller, som inte helelr e så kul då ja mått dåligt av dom.  E så jäkla handikappad av att studsa runt på kryckor.. så de har inte blitt mycket gjort denna vecka ja vart hemma.. inge bakning.. blää! Men bakade en sockerkaka med frosting på o bjöd på jobbet häromveckan, den kan ja ju visa kort på iaf :)



Nettan var här innan ja gjorde illa mig oxå, med Izor. Vi tog oss en promenad på dryga timmen, sen när vi kom hem till mig igen så gick vi ut på åkern o släppte dom så dom fick springa av sig lite!!




Och snart är alla fönster bytta i vårt hus!! Mamma & Pappa är bäst!! Dom har hjälpt oss o tur vi har dom, dom kan ju allt!! Va 2 veckor sen sist dom va här o då va deras små pojkar med oxå!! Fick sitta i buren ute o våra pojkar höll dom sällskap :)



I helgen så var vi upp till högbo med pojkarna, Ilo skulle ställas o Anette e så snäll att hon visar honom :) 
Han fick sin 1a i unghundsklass sen blev han placerad 3a. Behövde växa på sig lite å få mer ringvana, men de visst ja ju nästan. Ja va så stolt över honom ja :) Det e bara att träna träna!!! Ska va med på inoff i kungsgårn nu här, o sen kanske kanske vi ska åka ner till växjö (?!) Blev bra sugen när Ullis nänmde de, så vi får väl se om va passar på att ta en liten minisemester o åker dit. :) Här är Ilo i ringen, o så här tyckte han om domaren, hihi!



Min söte lille Ilo :) Tack Nettan för att du visa honom!! Du är bäst!

Och igår så agera Nettan chaufför o körde in mig o pojkarna till märsta! Det var dags för bph (beteende o personlighetstest) för Seven. Ilo var ju med tidigare när Ullis åkte till botkyrka.

Nettan agera ju även hundförare då de e lite knixigt att gå med hun med kryckor!! Så vi tänkte att ja stanna kvar i bilen med Ilo medans hon skötte 7, så inte 7 skulle bli distraherad av varken mig eller Ilo, sitter i bilen ett par minuter sen ser man en glad 7 komma springaande med sin älskade pipleksak i munnen!!
Han ville ju till mamma... :) sopbilen va där o han vart rädd för den o sprang till Nettan, så han hann aldrig fram till mig, men ja va tvungen att lämna Ilo i bilen o skutta med på "banan" så han inte skulle dra till mig igen...hihi :) Jobbigt var det att hoppa runt men de gick, tyvärr blev det inte nå kort då vi inte hade nån som kunde knäppa åt oss.. :( Seven va duktig o gjorde hyfsat bra ifrån sig.
 Han var medel på alla moment kan man väl sig, så de får ja va nöjd över :) Han är ganska trygg i sig själv. Hon som gick med oss o sa hur vi skulle göra sa att Seven va den trevligaste whippet hon träffat, så det var ju kul att höra!! Det e min lilla Seven de!! :)

Tack ännu en gång Nettan för att du va chaufför o hundledare!! Som sagt du är bäst :) O imorn får du agera chaufför igen!

Nä nu ska ja gå å sova ett par timmar tror ja!!

See Ya!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja ska nog öppna taxibolag...hihi Närå de e bara kul å ställa upp när man kan.



Jag tycker Ilo va så söt på kortet när han "lipar" =))

2010-09-09 @ 15:00:26
URL: http://ivrigaizor.blogspot.com
Postat av: Anonym

Roligt med utställningskort =) TÄnker oxå anmäla till Kungsgården! Ska du ställa själv då?

Btw, du vet ingen som vill ha ett par kattungar?

2010-09-09 @ 22:28:28
URL: http://flatfia.blogg.se/
Postat av: madde

Gud vilka söta bilder:D



Tänkte passa på att tipsa om en tävling där du bla kan vinna cupcakes wrappers



http://maddesmumms.blogg.se/2010/september/tavling-i-sammarbete-med-yrnu.html

2010-09-22 @ 22:28:45
URL: http://maddesmumms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0