ögon operation

Yes nu har man gjort en till ögon operation, efter 3 år från den första! Har ju inte vart bra efter första op, men läkaren har ju vart så nånchalant osv så han har inte sett/brytt sig nå. Men nu har han slutata o jag hade turen att få en ny undersökning o mycket riktigt så var inte ögonen helt okej!

Gjorde om vänster öga då hornhinnan på höger va för tunn för att göras om.  Så i onsdags följde syrran med mig till sthlm för op. Vi strosa runt på stan före, så mycket vi hann :) Hade mysigt o skapligt tur med vädret :)

Kl 15 var op bokad, va nervös men allt gick bra! Fick lite lugnande o sen in på britsen under lasern! men det va inga problem, lätt som en plätt! & tur är väl de! 2 sekunder sen va op över, haha! Nu är de solglasögon som gäller!! Och ögondroppar, men denna gång fick jag en bandagelins som skulle skydda ögat första dagarna, fick ej såna sist..(?) Jaja skulle in i fredags till synsam i sviken så dom fick hjälpa mig då ja aldrig använt linser förr o inte ville tjafsa i ögat, den bråka lite då den inte ville släppa så lätt... men alltså jag gör hellre op hur många ggr som helst till än o tar ut bandage linsen!!

Det va de värsta ja vart med om!" Ja lyckades inte själv så hon lära pilla o dona, o ja  nervös o fick kramp, i båda händer o mun, haha! Så ja stod bara o mumla o fick inte fram nånting, haha! Men till slut fick hon ut den me lite våld, så nu så!! Är det bara att vänta på att man ska kunna se! (suddigt nu)

Äh nog om det!!

Har fått hem Ilo, Sevens brorsa! Vi ska ha honom här över sommaren då hans kompis Dexter gjort sig illa o måste vara stilla o inte busa o så. Inte så lätt med en frisk whippet bredvid sig! Så då fick ja förfrågan om han fick bo här, Ja självklart!! :) Så skojigt, ha kom i lördags morse. Han sover under täcket på nätterna :)

Han har lärt Seven ett trick oxå, haha. Ja visa ett par hönsen o kaninerna i stallet en kvälll, osså e de hål under stall dörren så man ser ut, o jag hör nåt o ser små vita tassar och nosar som sniffar runt! Alla 3 pojkar stod utanför o hade hittat till mig! Haha, ja då hade Ilo öppnat dörren, haha! Så nu lär ja ha dörren låst annars kommer dom trippandes allihopa!

Var ut i skogen med pojkarna igår, här kommer bilder!



Har även lite bilder inifrån :)



Anders fyllde ju år i onsdags, igår hade vi besök hela förmiddan, bjöd på gräddtårta med jordgubbar, den va smarrig!! Sen baka ja lite mors dag cupcakes!! INte världens bäst kort då ja knäppte med telen.. men men. Några med grädde o jordgubbar o n¨gra med romerska bågar både i o ovanpå cupcaken!  Smarrigt värre!!



I torsdags så kom Nettan förbi med Izor oxå, vi tog oss en rejäl pprommis på 2 timmar! Å dom rejsa o hade sig som vanligt pojkarna :)



Just det! Jag har ju fått bilder skickad till mig från LC träningen! Här kommer dom! :)



Bakat har ju oxå gjort sen sist, inte bara tårtan o cupcakes som ovan. Utan oxå kolaglaserad sockerkaka, smörkrämskakor o cupcakes såklart!



Sådärja!! Nu är jag sjukskriven t.om onsdag denna vecka. Sen e de dags att börja jobba igen!

Idag ska ja nog tvätta lite, kanske plantera lite ute o så! :) Vi ska köpa staket i veckan här oxå så vi får upp staket runt hela gården, kan man ha hundarna lös utan att oroa sig för att dom slinker iväg nånstans!

See Ya!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Full fart på grabbarna =))

2010-06-03 @ 17:32:52
URL: http://www.123minsida.se/ivrigaizor
Postat av: Ögonlaser

Trevligt att allt gick bra! kram

2010-07-27 @ 17:31:21
URL: http://xn--gon-laser-z7a.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0