Bakglad!

Jajjemän jag har blitt rikitgt bakglad! Kul att baka, vill gärna baka mycket bröd, ska ta o baka lite limpor ihelgen tror jag, häromkvällen så bakade jag lite rågbullar till kvällsfikat :) Smör & ost på & med ett glas mjölk! Mums!!



Mamma o pappa var hit förut då jag fyllde, Nippe va me o träffa mina grabbar, likaså Nettan har vart hit med Izor, men så kallt så vi tog aldrig nån promenad, utan dom fick busa litegrann på gårn istället :)



Sen förra helgen så sov syrran här oxå, fre-lör! Lika mysigt o roligt varje gång!! Vi växer nog aldrig ifrån att vi vill sova över :)

Vi åt gott, pasta snäckor med bacon och ost sås, sen hade vi köpt lite gotta som vi satt o smaska på :) PÅ lördag morgon va vi ute lite me grabbarna på gården o därefter drog vi iväg hem till syrran som har fått omtapetserat o nytt golv i lägenheten, jättefina tapeter vart det!! Supersnyggt! Klinkersgolv i hallen som va jättefint, sen har dom lagt in mer nya golv i andra rum men dom har ja inte hunnit sett än :)



KOmmer lite fler bilder från promenad o bus me grabbarna, osså har ju Anders fått sig ett nymfparakitpar av Camill. Så nu har han en Sigge & Siri i hemmabyggd bur här hemme! Som han alltid velat ha fåglar..



Va oxå ut i skoterspåren häromdan så Seven fick springa av sig ordentligt, o jisses som han springer den lille kraken!! Så härligt att se, Alvin får gå i koppel, han har tendens att dra iväg, är vi mitt i skogen så funkar det ganska bra. Men här får han gå i flexikoppel :)



Jajjemän det var det det!

Lite nytt på jobbfronten, Vi har fått en kombitjänst i vår grupp som en kollega tagit på sig. Hon ska vara i köket o värma mat o förbereda sallad o koka pasta, pot osv. Handlar om ett par timmar i ett litet kök. Jag ska gå kurs med henne så jag kan hoppa in för henne i köket, känns faktiskt kul!! Va me en dag i veckan o förberedde o så, det va skoj, så det ska nog bli bra! :)

Kankse har fått en köpare på Ina... skriver inte mer förrän det e klart me nåt.. Jennie skulle flytta chablis i månadsskiftet feb-mars, kanske kanske så blir det redan imorn om allt går som de e sagt...



Nä nu ska ja ner o mumsa på lite rågbullar som ja har kvar. Osså hoppas ja på lite sol o skönt väder då Seven o Hanna ville leka idag :)

See Ya!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0