Seven!

I början på veckan så lyckades ja med att nästan skära av mig fingertoppen.. leta efter nycklarna i väskan o hade ju då höbals kniven liggandes där. som ja köpt för nån månad sen kanske... slitsch!!! Så va de me den fingertoppen, blödde på som bara den, o tur att anders e så lugn som han e då jag får panik!! Blod!!!

Jag tål ju inte att nån annan visar mig en sticka dom har i fingret...Iiih! Jag grina skrek o hade mig, jisses! Hehe.

men det gick bra o ja lyckades lägga om de o de sluta blöda.

Nog om det nu!!

Hittade mig en liten hund tidigare här som jag mailade på, fick svar ganska på en gång, varpå ja ringde upp Sevens ägare. Vi prata lite o bestämde att vi skulle komma o hälsa på som idag (lördag). Syrran kom på fredag kväll o vi grilla lite o käka grädde me annanas o persikor. Mums!! Efter lite missförstånd så följde Anna med till hudiksvall där Seven bodde! :)

Vi åkte runt 7 o anna lämpa av sin bil hemma i valbo. sen va kl 7.30 när vi begav oss iväg! Kom fram strax efter 9 o plinga på o f9ick komma in. Genast kände jag bra vibbar! Både från familjen och Seven. Vi prata o va ut o gick en sväng o så. Till slut bestämde vi oss för att Seven vill vi ha!! O turligt nog hade U besikta´t han igår :) så han va resklar!

Hemfärden gick jättebra, han satt i baksätet me anders o sov mestadels :)

Nu har han hunnit utforska gården lite o vart inne o slappnat av. har precis kommit in från en liten promenad, jisses va han e duktig att gå i koppel! :) O han är en sån skönhet!!! Det känns så rätt! :) Nu är han på nedervåningen sjäv o än så länge e han lugn. Ska träna lite ensamstunder med honom nu.

Det här är hans riktiga namn: Del Khazaris BattleForTheSeventhSeal, smeknamnet va Seven, o innan ja titta på honom tyckte ja inte att Seven låg rätt i munnen.. men så kom vi dit o poff så passa de jättebra! Så Seven har han kallats o kommer fortsätta kallas!! & månader fyllde den lilla sötnosen idag :)

Här är han!



Kanske ska tillägga att han är en liten Whippet :)

Igår kväll så ställde anna o ja iordning lite me café möblerna här hemma!



Nä nu ska ja gå ner till Seven!!

See Ya!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Sötiz! =)

2009-06-27 @ 16:58:58
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0