Oj oj så länge sen!

Jisses vilket uppehåll det har vart med bloggandet!! Har inte orkat.. haft tid.. att skriva blogg, har vart lite mycket på sistone!!

Vi har haft en inneboende på bron... som visade sig vara grannens katt vid namn Boris!!



Han bodde på vår bro nån vecka och vi satt upp lappar på affären o så, till slut prova vi att ta in honom.. för var det ingen som hörde av sig skulle han få bo kvar, men siddu han revirmarkera o kissa här o var!! Han åkte ut på bron igen...stackaren, satt utanför fönstret o kola in på oss o skrek...

Men en dag kom grannen över o det var visst hans katt.... har varit innekatt vilket förklarar varför vi inte sett honom ute. Men nöjd var vi att han kom hem, annars hade vi ringt katthemmet i valbo.

Badrummet är äntligen färdigt!!! Wohoooo!!!! Det är sååå härligt att kunna stå upp o duscha istället för att sitta på knä... =) Det enda som e kvar e att sätta upp speglar o 2 lampor som vi inte riktigt har hittat de vi vill ha än.. finns ju bara fula moderna lampor!! Jisses, nån som har tips på var vi hittar Fina badrumslampor?!? Det här är före o efter bilder iaf =)




Det är så fint så fint!!!! Så himla nöjda! Och katterna e glada att slippa bli instängda i sovrummet hela dar medans dom läskiga gubbarna låter illa utanför dörren!!



Jag har även hunnit fylla år!! Fick en massa grejer av syrran när hon kom, typ 100 saker! Nä men många var det iaf =) Handdukar, småkrukor, griffeltavla, kudde m kuddfodral m.m Ska lägga in bilder på det oxå =)

Av mamma o pappa fick jag en sackosäck som ja fick i förskott =) Så skön! sen kom dom med en lyckoälva! En stenstaty från åsby som va sååå söt!!! Ska ge oss lite tur nu när va haft lite otur...  Och en jättestor fin lykta som jag ska sätta på bron o ha ljus brinna i.

Fick blommor av Anders och så ska ja välja ut o köpa täcken... ja till hästarna såklart ;)

Osså har ja lu lyckats få Godis o gotta av Jennie =9 likaså av Nettan o även raggsockor som ja ville ha =) Fick oxå internpost på jobbet... en present... en pärlboll!! En lite platt sådan, hahaha!!!

Emelie o Magnus va oxå förbi när ja fyllde, va roligt! Vi ska se till att ha en pysseldag här framöver bestämde vi =)


Idag var det löshoppning för Lina, hon tyckte det var jätteroligt o duktig var hon!! Inga kort därifrån dock.. blir ju så dåligt i ridhuset.. vill ha en riktig kamera..

Ska till ridhuset imorn med Katja, ska rida henne där då, få se vilken rodeo det blir! Hihi =) Har vart till ridhuset o släppt både Lina och Katja, har även tömkört o longerat lite, så söt dom e mina små ponnisar =)



Så har jag hunnit jobbai storvik ca en månad, trivs jättebra med tjejerna som jobbar där!! Så jag ångrar mig inte att ja bytte hit.. ja som hade sån ångest... Men nog saknar jag mina tanter borta i västanbyn allt.. Ni lär nog flytta till storvik o börja jobba här ni med ;) Nä jag får allt ta o pallra mig till västanbyn o hälsa på när man har tiden för det!! Hoppas ni klarar er utan mig därborta... att ni klarar er utan minnet =) Hehe! Här borta heter jag numera Vesslan!! Haha!

Näe vet ni va... nu ska jag ta o lägga mig och sova.. klockan e ju för sjutton snart 21.00!! Nu brukar man ju sova redan... ska upp halv 6 imorn bitt o mata hästarna... därefter ska ja kla Katja o bege mig till ridhuset!!

See Ya!!!!!

Kommentarer
Postat av: Nette

Tanter!!!??? Vem kallar du tant, snorunge? :)

Du är saknad i Västanbyn! Det är kaos här utan dig, alla är virriga och snurriga och ingenting blir rätt, nu när vårt "minne" är borta :).

2009-02-07 @ 22:35:48
Postat av: Lotta

haha, såg din kommentar nu, vad kul att du oxå har ridit siona, men då var hon väl bra mycket yngre :P

2009-02-12 @ 07:29:29
URL: http://centerpiecee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0