Tänka sig...

Ja tänka sig att vi bor i hus... jag har nog inte fattat det än tror jag =) På fredag så har vi bott här i 1 månad! JIsses!! Mina drömmar om hus & stall...ja vem kunde ana sig att det skulle bli verklighet =) Men det var ju så att när vi gav upp om att köpa hus med stall i och med att priserna blev ju skyhöga så då dök ju det rätta upp...
Det var meningen att vi skulle ha detta hus...

Men jag har väl haft mindre tur med ridningen! Nu har jag haft Lina hemma i 2 veckor.. hur många gånger har jag varit ut o ridit då?? Jo 1 gång, om man nu inte räknar med dom 50 meter jag hann med i söndags oxå...la la la...

Samma dag som jag tog hem Lina så hade jag ju feber redan då på fredan, sen va ja ju däckad hela helgen och veckan efter.... ingen ridning, på lördan va ja så pigg att jag tog mig en skrittur med Lotta o Bianca, sen på söndagen vart ju min söta lilla ponny vild o galen o kasta av mig, o nu kan jag inte rida igen på ett tag, var faktiskt ut o gick med henne idag för ryggen kändes hyfsad på eftermiddan, men inte ridbar!

För nu när vi har så oändligt med ridvägar vill man ju u t i skogen! Osså lär vi jobba bort den lilla magen som Lina har så hon e smäcker o fin när Åsa & Carro kommer o hälsar på, hihi ;)

Hagen e lerig... lite tråkigt så nu får det bli sol o torka upp!! Ska försöka fixa skjulet i helgen så dom har nånstans att knata in om det e dåkigt väder, jag hade såååå dåligt samvete imorse när ja släppte ut dom o det spöregnade ordentligt!! Går ju ingen nöd på dom, men man e ju som man e.... =)

Näe, jag är glad för mitt hus o mitt stall o min söta men ack så vilda ponny, hihi =)

Nu har vi det bra, jag & anders här i storvik. Som för övrigt verkar vara en helt underbar liten by =)

Nu ska ja ut o natta dom små liven i stallet.

See Ya!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh va det låter härligt att känna att man hittat "hem" *ler*. Så glaaaad för er skull!!!

Puss å kram!

2008-03-12 @ 21:29:01
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Åsa

Hej Hej!
Vad kul att ni kommit in er i huset! Vad fint det ser ut. Jaha, du har åkt av med buller o bång... Ja, det var inte roligt det! Det var nog bara tillfälligt. Lina har bockat av Carro ett par gånger också.. En gång bröt Carro armen :( Hon har varit lie fjantig vid några tillfällen tidigare då hon ska bort från stallet. Hon slutar med det bara hon märker att hon inte kommer undan... Hoppas du blir bättre i ryggen snart! Inget kul att ha ont. Vi tänkte fråga om vi får komma och hälsa på någon dag helgen efter påsk? Det kanske är årstiden för hästarna som spökar. Vårat halvblod är knappt ridbar just nu...Hon stegrar, bockar och studsar. Har varit till veterinären och kollat att allt är bra. Har också raspat tänderna. Hon hade lite vassa kindtänder som dom trodde var orsaken. Men nu har det gått mer än en månad och hästen är lika....Vet inte riktigt vad vi ska göra...Håkan i stallet säger att en del hästar (framförallt ston) kan ha en sämre period den här årstiden. Brunsten kommer igång igen och det kan bli jobbigt för dom. Vi får hålla ut och kämpa på.
Ha det så bra. Många kramar/Åsa

2008-03-13 @ 21:00:27
Postat av: Nettan

Men jäklar har ni redan bott så "länge" i huset =) Tiden går bra snabbt.
Idag fick jag äntligen börjes =) men har du lust att ta med dig Horze på måndag? =) Så kan man kolla vad man ska köpa i helgen =) Vet du om dom har mylerbett där?

2008-03-14 @ 16:50:34
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0