Hundvakt!

Ja som sagt så har ja vart hundvakt åt Izor i helgen då Nettan vart i sthlm. Det var visst tidiga mornar för dom där borta hörde ja, hehe =)

Söndagen började med att Ja klev upp o Izor följde me ut till stallet för att mata o släppa ut hästarna, kl 5 så kom Anders ner o vi gick pinkrunda.
Efter pinkrundan så gick vi upp o la oss igen, ja titta på tv, finns mycket bra tidigt på mornarna =) Halv 9 tyckte Izor det var dags för Anders & vakna, så upp med halva kroppen för att pussas o kelas lite grann =) Sötnos!



Efter frukost o lite gos så begav vi oss ut på går´n. Lekte en sväng med benet! Och Anders mata Izor från "matpåsen" =)







Efter lite lek o lite matande med konster så gick vi till kristina för att klippa gräsmattan åt henne, Izor fick sitta på bron och vänta, där vänta han så snällt så =)



Pinkilura lite på vägen hem för att sedan hoppa in i mazdan o ut på bilfärd! Började med att åka till kungsfors, där det finns krukor o presenter, va in o kika lite för att knäppa kort på de dalmationgrejor dom hade så Nettan skulle få se, sen avsluta vi med en fika på cafe´t där. Chokladboll till mig o räkmacka till Anders!



Nästa stopp vart på en loppis där ja hitta 2 gamla trävagns hjul som vi ska åka dit o köpa idag =) Så perfekt!
Sen skulle Anders till bernö så vi åkte dit, jag o Izor promenera hem till mamma för vi skulle dit o hämta vindpapp. Izor fick följa med in medans vi fick lite fika. Vidare på vår färd!! Stanna till i korsika o gick ut för en pinkrunda o upptäcksfärd!



Emma båten är det som Izor tittar in i, han ville gärna hoppa på båten men det fick han inte för mig =)

Sen bar det hemåt, där Anders snickra lite, jag o Izor va inne o fixa käk o tog det lite lugnt...

Efter käket så drog jag o Izor ut på långrunda i skogen! Vi hoppa över stock och sten p sprang genom åkrar på smala stigar!! Wohoo! Tyvärr så glmde jag ju kameran hemma då... men men =) Vi var ute en och en halv timme, o det räckte till bra det! Som Izor pinnar på så lär ju ja nästan småsrpinga för att hålla samma tempo! Haha! Blev faktiskt lite jogging emallanåt, så idag känns det lite i benen... Men gud va ja vill ha hund!! Anders med för den delen, han e redan i färd att planera katt/hundgår´n att den ska upp fort... hihi =)

Vi får väl se när det blir dags för oss att skaffa hund =)

När vi kom hem efter skogsvandirngen så tyckte ju ja att Izor skulle va trött... men icke då skulle vi kasta o leka med benet! Sagt och gjort så gjorde vi det innan va tog det lugnt... =)

Vid 7 tiden så dök Nettan o hennes mamma upp för att hämta hem lillkisen! Som tur så hade ju allt gått bra o Izor vart nog glad för att få komma hem till matte igen, men behöver du hundvakt igen så vet du vart vi bor!! Haha! =) Tack för en härlig helg Izor!!



!9.45 så var Lina o Chablis startklara för ett pass i klätterbackarna! Vi gav oss ut i skogen o klättrade lite! Fick dom jobba på lite bruttorna! Jag funderar faktiskt på att köpa ridhuskort... Har blitt inspirerad av Jennie när ja följt me henne till ridhuset med Chablis. Så imorn ska hon hoppträna o ska då troligtvis prata med Anna om ridhuskort =)



Tyvärr vart det inga bra bilder i backarna.. så suddiga.. jag vill ha en riktigt bra kamera!!

Katja fick gå i gräshagen medans vi var ute o red, då var hon så nöjd så =)

Men u e klockan mycket...10.00 o jag har inte ens atgit mig ut o mocka!! Gaah! Men kanske att ja ska kolla på våra bästa år först...hehe! =)

See Ya!!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Oj oj oj...Vem är det jag ser i sängen ;) Men han är ju bara för söt så man kan ju inte låta bli ibland =)

Inte undra på att han var helt dö när han kom hem så som ni har varit ut på äventyr =)

Han har sovit hela dan idag, varit ut nån sväng, men sen in igen...hahaha Han vakna till liv en sväng när jag kom hem =)

TUSEN TACK för att ni tagit hand om honom!

Till helgen måste jag nog ta mig till Kungsfors på storshopping =) Får inte dra ut på de nå mer nu...

2008-07-07 @ 15:46:09
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette
Postat av: Magnus

Jävlar vad bron och taket blev fint:)

2008-07-08 @ 11:26:33
URL: http://claejjsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0