Dressyrpass!

I tisdags följde jag med Jennie till ridhuset, hon skulle ha hoppträning för Anna. Det är så kul att följa med o titta på, osså bestämde ja mig för att fråga Anna om hon ville ta ett dressyrpass med mig & Lina... På lördag kl 10! Ska vi till ridhuset för ett pass! Ooh så nervös jag är =) Men det ska bli kul och intressant, jag har ju bara ridit så gott som i skogen med Lina, o det e ju det ja helst gör, e så härligt att ta en tur i skogen, Men samtidigt så har ja blitt inspirerad att börja köra lite pass på banan. Nyttigt för både mig & Lina!

Osså passa ja på att köpa ridhuskort, nu jäklar! Så igår morse så var jag & Lina till ridhuset för första gången, eller vi var ju där på löshoppningen oxå, men då red jag ju inte.

Red dit till halv åtta, för tidigast kl 7 får man gå dit. Vi körde igenom lite skritt på volter o så. Lite lätt bara, Lina va duktig, sökte sig ganska på en gång neråt i rätt form o börja jobba. Men mman märkte att det var jobbigt för henne, och för mig med för den delen, haha! Körde lite skritt o trav,tog lite galopp oxå, men oj oj va vi måste träna =) Blir skönt att rida för tränare igen.. har inte ja gjort på många år nu. så det blir kul!
Körde bara ca 20-25 minuter i ridhuset, sen skritta vi hemåt, tar ju bara ett par minuter från mig o ridhuset =)

Pratade även med Anna om åkern nedanför våran hage, hon har slgit hö där nu och vi skulle få ta den åkerplätten att ha våra hästar på  =) Perfekt! Har ju fått haft hos grannarna men Chablis har inte kunnat gått med för hon skyddar sina tjejer från grannpojkarna så hon kickar mot stängslet.. o det e inte kul om hon skulleråka fastna o göra illa sig! Så nu när vi får ta annas plätt kan alla våra tjejer gå ihop! Men grannpojken Birger blir nog ledsen, han e sååå kär i Lina =)

Igår så var ja o Anders på bilbingo, vi var förra veckan oxå och då vann vi 200 kr, lika vinst som det vart igår! Och jacken låg på 7000 o det var en bil som tuta o kamma hem den storvinsten! Så nu e den nere på 3000 igen, blir bilbingo varje vecka nu tror jag =)

Idag kommer syrran hit o vi ska ha bakdag!! Kuligt!!! Hon & Hjalle har ju vart i sthlm nu i 2 dar o sovit 1 natt på hotell, hoppas ni hade det jättebra!!

Häromdagen stod jag & Jennie vid hagen när vi fick syn på räven som bor här i krokarna, han var längre ner på åkern så ja smög mig l'ängst ut i hagen i hopp om att få en bild, till min förvåning så kom han närmar e o närmare, jisses! Han va ju jättenära till slut, han va inte skraj inte! Men sen gick han längs hagen mot våran gård o där har ja kaninerna... så ja lär fick fortast möjligast hönsnät att ha som tak så han inte kan ta sig in till dom! O passande så var jag med Emelie igår o hon hade hönsnät till övers som jag fick, tackar! Vi var hem till mamma o pappa o kika en sväng, hon va så nyfiken. Vi vart ju bästa kompisar när vi va små, sen vart de så att vi inte umgicks längre.
Så det var måånga år sen vi ens prata med varann, men nu var det ju så att kristina som vi klipper gräsmattan åt är hennes farmor o så kom vi i kontakt igen, jättekul tycker jag!!
Så som sagt så var vi i västanbyn o kolla o hon kände inte igen sig, haha! Sen hem till hennes mamma en sväng o dollar o öb. Sen följde jag med henne hem o kika på hennes hus i kungsgårn´n! Och hälsa på hennes 3 utgulliga hundar, jag fastna för Basse tror ja de va han hette =) Hade inte kameran med mig men anders kom efter ett tag o då knäppte ja med hans telefon, så bilder på hennes hundar, Basse, Lucky och Leon coh såklart huset kommer sen =)
Men här kommer räven!!



Bamse & Tiger ligger o solar sig i datarumsfönstret, där det blir sååå varmt!!



Osså avslutar vi med snyggingarna!!



See Ya!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0