Bakdag!

Hade jag o syrran i torsdags!! Hon kom hit vid 9 havl 10 nånting tror ja, vi kolla va vi skulle göra o drog iväg för att köpa ingred. Väl hemma så kom mamma o Bodil hem för Bodil var nyfiken på hur jag hade det, så vi kika runt lite o sen bjöd ja på lite kaffe o lite kubb som Bodil hade med sig =)

Efter deras hemfärd drog vi igång baket!! Första vi gjorde var neonnegerbollar.. oboy istället för kakao, men gör inte såna! Fy bubblan!!

Bullar var ju en självklarthet så det bakade vi förstås! Sen vart det tre soreters kakor, Gaffliner, kolakakor och schackrutor!




Efter 6 timmars nonstop bak så satt vi oss ute o fika!! =)
En jätterolig dag med mycket skratt hade vi!!

I fredags så drog jag o Anders iväg till lemstanäs på bilbingo =) Vi har fastnat för det nu vi =)
Tyvärr så vann vi ingenting den här gången, men mysigt var det!



Fanns såna här små sötingar bredvid oss på bilbingon =)



I fredags så  stack ja o nettan iväg o lkäka på AGA grillen, världens godaste hamburgare görs där! Bara så ni vet!
Sen drog vi in till valbo, till hööks, o vidare till valbo ridsport, då ja  får syn på en skylt - gårds utförsäljning! Dit måste vi säger jag!! Efter ridsport så går vi in där o ja blir alldeless till mig när ja ser dessa gamla saker!! Hittar direkt denna fina kommod som ja tänkte ha micron på, ja o syrran prata om det i torsdags att ja skulle leta efter nå, osså springer ja på den!!! Nettan sneglar o ja vill kanske inte veta va hon tänker, Haha!!

Såg även en fin blomlåda i trä, en grön en.. Nettan utbrister att det finns ju i plast o vart hon nu hänvisa mig, haha! Och när ja säger att den e ju såå fin, ja men den e ju använd säger hon!!! =)

Oj va ja hade kul åt hennes kommentarer denna dag!! =) Vi e så olika fast ändå så lika!!

Självklart lära ja ju ringa syrran, såg ju en grön gammal dörr o var bara tvungen att ringa... ja hallå, ja borstar tänderna, ja men skynda dig o kom hit säger jag! O hon kommer i ilfart! Dörren va ju menad till henne, så den köpte ju hon såklart =) Jag o Nettan hjälpte henne hem o upp med den i lägenheten =)




Nettan skjutsa hem mig till västanbbyn där Anders vänta och vi drog hemåt me min fina kommod! Men den såg lite väl stor ut i köket där ja skulle ha den, o innan ja ens sätter micron på den så åker micron in i skafferiet...varför har ja inte tänkt på de innan?!?

Så nu ska ja nog ha kommoden ute på bron när den blir färdig, först tänkte jag om ja skulle ha den uppe i sovrummet som nattduksbord, men näe. Vi får se hur ja gör =) Här är den iaf =)



Det vart lördag morgon till slut.. jag var jättenervös, jag och Lina skulle ju rida i ridhuset för Anna... ohh så nervös jag var. Jennie kom till halv 10 o ja gjorde klart Lina osså gick vi iväg. Anna kom och vi körde skritt och trav, jisses =) Hon såg att Lina sköt över mig på höger sida o hon springer ju lite oknstigt med sitt höger bak, roterar liksom. Så vi sadla av och Anna klämde o kände o dona. Hon konstatera ju iaf att Lina skjuter över mig på höger för hon vill inte att ja belastar vänster sida. Så jag har bokat in mig hos Håkan lundell som kommer till Anna o kollar o behandlar hästar, han är equiterapeut. Så får han kolla o möjligtvis "rätta" till Lina. Det var visst vanligt det här, 7 av 10 hästar så det var ju inget att oroa sig för =)

Sadeln tyckte hon låg bra iaf o hon tyckte Lina verka vara en härlig häst, självklart e hon ju det *flin*

Vi gick därifrån svettiga och nöjda, för kul var det! Tänkte ju köpa ridhuskort nu men det vart inge för ja ska bara rida ut på Lina nu tills Håkan tittat på henne o då säger ju han va han tycker ja ska göra, Nettan vart oxå nyfiken på håkan så ja ska anmäla henne o worre oxå =)

Igår var första arbetsdagen efter semestern oxå, oj oj va kul jag hade! Haha, kul att komma tillbaks ;)

Men var däckad på eftermiddan... gick o la mig 17.15 sen sov jag.... var ut o tog in hästarna vid 8... men annars var de sovtajm, hade sån skallebang! Sån skallebang har ja inte haft på länge... men  idag var det bra iaf =) Wihoo!
Imorn så ska jag ta cykeln till jobbet.... 2 mil blir det, Yiiihhaaa! Får väl se hur lång tid det tar!

Lite fina bilder på Lina & Katja!



Var även med när Anders pappa o hans sambo gifte sig i lördags, i stadshuset. Efterårt så var vi och åt på oden.



Nä nu ska ja göra iordning Lina för en ridtur i det fina vädret!!

See Ya!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Oj oj oj va jag skrattade gott till denna blogg =) MIna kommentarer är ju bäst..hahahaha

2008-07-15 @ 17:58:58
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette
Postat av: Anna

Haha, ja visst hade vi skoj på bakdagen :). Och gud vilken tur att du ringde mig om dörren, blev ju superbra hemma hos mig...hihi! Och din kommod var ju hur charmig som helst, du kommer nog inte få några problem att hitta den rätta platsen åt den så småningom :)



Kul att det går bra på jobbet, det gjorde det för mig idag också! Men var skitatrött när jag kom hem, blir sängen snart :)



Men va roligt att du kom dig för att rida!! Va bra att han kommer och kikar på Lina så ni kan rida ordentligt ihop sen!



Kram å go´natt!

2008-07-15 @ 20:38:19
URL: http://levinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0