Länge sen sist...

Nu var det ett bra tag sen man skrev här på bloggen! Dags för lite uppdatering!!

Har fullt upp om dagarna med hus hästar o doningar!! Härligt!!!

Byggjobbarna har börjat med badrummet! allt e bortrivet och en ny vägg är där, jisses nu börjar det likna nåt där inne, roligt!! Så här såg vårt "fina" badrum ut från början... kommer att komma efterbilder oxå =) Och här är handfat med skåp som vi köpt av syrrans kille, såååå fint!!!



Linas ägare ska komma under jullovet oxå.. osså fråga dom om jag va intresserad av att köpa Lina!! Självklart är jag intresserad iaf, så får vi diskutera allting sen när dom kommer... Välkommen hit =)

Nu till jobbet... förra veckan så ringde chefen o fråga om ja va intresserad av att förflytta mig till storvik.. Ja sa jag.. o nu är det så.. jag börjar i storviksgruppen den 2 januari.. Med blandade känslor, har sån ångest o sånt dåligt samvete över att jag ska flytta ifrån min grupp som ja tycker om o känner mig trygg i.. Trivs jättebra i västanbynoch trodde faktiskt inte ja skulle välja att byta grupp...
Men samtidigt tror jag det kommer bli jättebra i storvik, nära till jobbet, tar kanske 10 min att gå, spar in bensinpengar, en hel del! Och det är bra folk i storvik som jag tror ja kommer jobba bra ihop med o koma bra överens med, så det kommer nog bli bra allting! Men som sagt... är det inte alls kul heller *snyft*

Idag hade vi möte på jobbet o mina köra kollegor hade en julklapp åt mig.. så här stod det i kortet:

Nu när du lämna oss ska
en present av oss du ska få
vi vet vad som gör dig glá
och vad som får dig att bra må
i lådorna på sandbacka du kollar
och i fickorna du slantar leta
efter små runda bollar
det ska gudarna veta
att en godisråtta du är
vi kommer att sakna dig här!

I min julklapp fanns detta!! Chokladtomtar, hästpepparkaksform, pärlbollar, pepparkaksdeg (som äts direkt ur förp) osså såg jag en werthers original, då drar Nette fram en salta chips påse!! Haha hon har lärt sig att äter man werthers så måste man äta salta chips samtidigt!! Det e bara såååå gott!!! Osså hade nån hos Nette lagt i en mandarin.. tyckte väl jag skulle äta nånting nyttigt iaf, hihi =) Fick höra nu att alla 3 hemma hos Nette hade vart med på att lägga i en mandarin, för dom tyckte jag skulle ha nå nyttigt i mig, ja får ta o käka den först så kan ja ha gott samvete o frossa i det lite mer onyttiga sen!! =)




Tack mina söta kollegor!!

Här är 2 av mina charmerande kollegor, Nette & Åsa!!



Undrar om det sipprar fram lite ondska i Nettes ögon för att ja fånga henne på bild... Hihi!

Ja snön har vart här o vänt... vart såå himla fint med massa snö utem skotta o pulsa! Och hästarna vart full i bus i hagen! Fånga dom på några bilder!



Har satt upp juögranen ikväll!! Så mysigt det vart, men lära ta ut iläggsskivan  på bordet annars vart det så trångt i hallen där granen står, men det vart så bra så!!



Bakade en chokladdaimkaka hä för ett tag sen, jisses va gott det var! Det måste ja gö om snart igen!!!



Snart är det julafton oxå, va mysigt, vi blir hemma hos mamma o pappa o firar, härligt!

Näe snart börjar en julfilm på tv, tänkte ja skulle försöka hålla mig vaken o titta på den... men risken e väl att ja däckar, klockan e ju för sjutton 21.00 då har ju jag normalt sovit typ en timme redan ;)

Men u har ja gjort en uppdatering iaf!!!

See Ya!!!

Kommentarer
Postat av: Nette

Tycker du ska ha fler kulor i granen, hehe

2008-12-20 @ 22:57:08
Postat av: Anna/Levindas Värld

Vilka goá jobbarkompisar du har :). Va sött skrivet av dem i rimmet!



Förändringar är alltid jobbiga precis när man är mitt uppe i dem, men sen kommer det nog bli alldeles perfekt för dig att få jobba i Storvik. Men förstås lite ledsamt också att lämna dem du jobbat så länge med och som du känner så väl och de dig.



Vad fint det blev med granen gumman, jättesött! Förstår att du inte ville va utan gran, det blir ju sån mysighetsfaktor med en klädd gran :)



Själv ska jag klä min gran jag med, den som har stått framme i typ 1 vecka men som jag inte riktigt hunnit med att bry mig om...haha!



Puss å Kram Bästa SYSTER!

2008-12-20 @ 23:46:15
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Lotta

mysiga bilder :) det där receptet på daim kakan får du ta och skicka tycker jag :)

hoppas allt är bra med er och alla djuren :)

2008-12-21 @ 17:49:39
URL: http://sunbirdbianca.panatet.se
Postat av: Nettan

Jag hoppas du talat om för kollegorna vart mandarinen tagit vägen ;) för inte var det väl du som åt upp den...hehe

Krya på dig!

2008-12-22 @ 17:16:52
URL: http://www.123minsida.se/ivrigaizor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0