Sthlm, bebisbesök & pyssel!

Japp nu har Anders lagt in korten från Sthlm, så här kommer lite vårkänslor från Sthlm!!



Förra helgen så var vi till Camilla & Sören  o hälsa på, vi ville ju se lilla nytillskottet Adina, förresten stavar jag nanmnet rätt? =) Hon var så söt så, hon låg o sov när vi kom. Anders hade henne i knä o där trivdes hon bra =)



Sen skulle hon till mig.... Wäähhhhhh! Då skrek hon bara, haha! Hon hade ju hunnit bli lite hungrig så vi säger att det var därför hon skrek.... o inte för att hon inte tyckte om mig...hehe! Supersöt var hon då! =)

Igår så skjutsa Anders in mig till syrran vid 8 halv 9  för vi skulle på loppisar o sen pyssla! Vi satt o kolla på nätet efter fina bilder o så, hitta ett par stycken. sen fick vi följa med Hjalle till hans kontor för att skriva ut bilderna, o dom vart bra! Sen bara det iväg på loppisar för att fynda, men hitta inte så mycket! En söt galge för 2 :- iaf. En prickig käpphäst som Nettan får ta, den e ju prickig!! =)
Köpte en träskylt där det stod välkommen på som ja måla över sen.

Vi drog hem til syrran o käka makaroner o falukorv, tur att det va mycket folk på bida lite säger jag, för fy sjutton va gott det var med makaroner o korv!!!

Sen hemåt mot mig där pysslet skulle göras! Först ett stopp på prix för att inhandla godisnappar o en chokladhare!!

Jag målade välkommen skylten vit o klistra dit en bild på en kissemiss i ett durkslag! Som ska få hänga i köket.. jag skrev ju en text oxå, My Little Kitchen.. men vart inte nöjd så jag måla över det! Ska kolla efter nå fint teckensnitt o försöka få till en fin text =)
Måla en ram vit oxå, som jag satt en bild på en kisse som sitter i en badbalja o e blöt. Den ska hngas upp  i badrummet.
Måla även en ask som jag hade hemma, och satt i en ängel i en ram som vart så söt så.



Syrran måla o gjorde iordning en ask som jag fick av henne, hitta även en rosa låda som jag ska ha som pyssellåda!



Syrran måla o gjorde iordning en meny som hon ska ha i köket, o det blir nog mysigt! Sen köpte hon en liten låda/väska som hon har en likadan miniresväska hemma. knallröd, men hon måla den röd o ska troligtvis skriva nå mysigt på den så småningom =)



Så vi var helnöjd när vi hade gjort alla våra prylar! Det vart verkligen en hel syster-syster dag! Tror inte Anna åkte härifrån förrän klockan var halv tio! En helmysig o rolig dag!!!

Nu så ska nog vi ta o städa lite i huset tor jag!!

See Ya!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för en jättemysig och rolig systerdag!!! De dagarna betyder mkt :) Och mycket fint fick vi till också! Men du har nog skrivit lite fel i texten, för inte målade jag väl min röda väska röd?... hihi!!!

2008-04-13 @ 13:33:57
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Nettan

Trevligt ni verkar haft på eran pysseldag =)
Men jag kunde inte titta på bilderna =( får försöka en annan dag.
Syns på ons, hoppas de e bra väder för en promenad

2008-04-13 @ 22:02:26
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette
Postat av: Nettan

Trevligt ni verkar haft på eran pysseldag =)
Men jag kunde inte titta på bilderna =( får försöka en annan dag.
Syns på ons, hoppas de e bra väder för en promenad

2008-04-13 @ 22:03:26
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette
Postat av: Camilla

hej
Ja du har stavat Adina helt rätt!!
bilderna blev ju jättebra. Vi hörs senare :-) vi har ju lovat att hälsa på, men det blir nog inte i helgen.

2008-04-24 @ 12:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0