Ponnyn Katja!

I förrgår så skicka Nettan ett sms om att det fanns en sällskapsponny på blocket åt mig, jag var direkt in o kolla. Lät intressant, c-ponny sto på 19 år. Jag mailar! Vela inte ringa eftersom klockan var sent..

Dan efter hade jag fått ett mail om ponnyn där det stod berättat lite mer, var jag fortfarande intresserad så skulle jag höra av mig igen. Så då ringde jag, vi prata om ponnyn ett tag o sen kom vi in på att vi bara bott i storvik i 2 månader. Då kläcker hon ur sig som jag pratar med:
- Jamen var det inte ni då so köpte höhäck av oss?
Jag svarar:
- Jaha är det du??? Ja men dåvet ja ju vem du är!

Ha vilket sammanträffande!!

Så vi kackla vidare o bestämde att jag o Anders skulle komma ut o kolla på lilla Katja senare på kvällen, Åkte dit till kl 7 o kackla o spapsera ut i hagen för att titta på henne, i telefonen lät det som hon va så ful, hihi!

Men inte för mig, hon va ju sååå söt! Så vi prata o bestämde att vi skulle få ta henne då, hon är bara till låns, hon har haft ett tufft liv innan detta. Men här hemma kommer hon få det bra! Så hon var hemskt noga med vart hon hamna, o det förstår jag! Nu bor vi ju inte långt ifrån varann, torsåker - storvik. Så det e ju perfekt för henne att bara slinka in för att kika hur allt går o så! Hoppas vi får arrendera lite åker nudå så vi får större hage!! Här kommer den lilla söta ponnyn!!

image738

Så till dagens händelser! Jag o Nettan var ut o promenera med Izor efter jobbet. Soligt o härligt väder!! Han vart tokig på slutet o rulla, skutta o busa!! Härliga jycke! Vart en massa bilder knäppta så ja lär väl kika in på Nettans blogg eftersom hon skulle uppdatera denidag... eller hur?!? =)

Sen när vi kom hem så drog jag iväg på en ridtur på Lina på en g¨ng. Vi körde vårat första pass på ridbanan! Hon va duktigt, tyckte det var jobbigt att arbeta, vilket är förståeligt! Men hon kämpa på så gott hon kunde o gick ritigt fint stundtals. Vart mest skritt arbete men även lite trav! Sicken härlig ponny jag har...!!! =)
Nöjd efter en halvtimme så spatsera vi hemåt för att både Jag o Lina skulle käka kvällsmat. Så nu är Anders nere o lagar mat...Tack!! =) Ska bli så gott! Makaroner o köttbullar i sås på burk!! Mumms fillibabba!!!

See Ya!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

hon var ju jättesöt ju :D kan tänka mig hur hon kommer se ut efter bianca har lärt henne hur man gör lerinpackningar. haha :)

2008-04-16 @ 21:33:12
URL: http://sunbirdbianca.panatet.se
Postat av: Anna

Vilken sötnos!!!!

Ja tack för länken, jag fattade inte riktigt innan...:) Jättefina dörrar juh, ser så fint ut å ha en sån ståendes längs med en vägg. Men jag har väl egentligen ingen plats jag heller...hehe!

2008-04-17 @ 11:26:25
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Anna

Eller jo förresten, jag har hittat 2 ställen i vardagsrummet där jag kan ha dörrar :). Mellan soffan och bruna vitrinskåpet eller på lilla väggen mellan sov-och datarum...yes!!!!

Då ska jag hålla lite utkik efter fina dörrar, man kanske borde få billigare än 800:-?

2008-04-17 @ 11:29:18
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Anna

Hej!

Hjalle och jag ska gå på husvisning här i Valbo! Ligger lite nära motorvägen men vi ska iaf gå å kolla. :)

http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3H0BSL89SJE5GHEI&SearchResultIndex=17

2008-04-17 @ 22:48:46
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Anna

Ja, precis, får hoppas att huset är bra :). Fast då kanske man vill ha det å går å grämer sig för att det ligger så nära motorvägen... =(. Men kul å komma igång å kika iaf!

Hoppas du får några bra bilder med kameran imorgon!

2008-04-18 @ 22:14:15
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0