En Dolly Donk

Ja en Dolly Donk hade jag hoppats på, skulle ju iväg o kolla en ponny för ett tag sen här men det vart inge av med det. Så nu har jag mailat på en mulåsna vid namn Dolly Donk! Korsning shettis/åsna, så nu hoppas jag på svar för hon var så himlans söt den lilla Dolly Donk, O det klingar ju bra meb Dolly, Bianca o Lina.

Den 29 mars så följde jag med nettan till annas ridhus för då var det löshoppning o nettan skulle va med me Worre!! Gick bra o det är kul o intressant att se dom hoppa lösa! Jag vill ha en ny och bättre kamera!!! Knäppte kort o här är bästa kortet....suck!



Igår så var kom mamma, pappa o syrran o hämtade mig o anders hemma vid 9 tiden. Vi for iväg mot falun, släppte av anders o pappa vid Dak marknaden o sen for vi till loppisen, fyndade en fin vit kaffeburk!
Sen när vi var färdiga där så åkte vi till Dak marknaden o gick in o strosa lite, anders köpte en coca cola skylt o en cola "låda"



Sen åkte vi hemåt o pappa följde med anders ner i källar´n o kika på brännaren, sen for dom hemåt. Vi ringde till en gubbe för att åka o köpa hö, hämta Nettans trasport som hon e så snäll o lånar ut till oss så ofta =) Sen bar det iväg till årsunda, där vi kom till en gubbe som fnissa hela tiden!! Haha! va lös balar, ca 6 kg/st. Vi proppa transporten full och 240 kr fick vi betala för 240 kg! Bra bra =)

Sen hem o lassa ur hö o iväg o lämna transporten!

Imorse när ja satt o käka frukost så sog jag att det landa en kaja på Linas arsle o satt o picka, kameran kameran!! Först var det en men det slutade med att hon hade 4 kajor på arslet!! Dom tog päls o flög tillvåran skorsten, dom skulle boa in sig!! Lina brydde sig inte...det klia väl skönt! Hahaha!



Här är Bianca i farten igen!!



Här kommer lite bilder på Lina ute i hagen! =)



image720

Självklart ska lilla Tiger få vara med oxå, det e ju han som e linslusen bland katterna!



Nä nu ska jag ta en ridtur tänkte jag!! Köpte förresten nya tyglar till Lina häromdan... Rosa sådana =))

See Ya!!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Stackars Lina...hon får väl hål i rumpan snart av fåglarna :)
Tror jag ska lära Worre att hoppa en bana själv =) så kan han ju ut å tävla :) Får väl sätta en docka på ryggen lr nåt =)

2008-04-06 @ 18:33:51
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0