Lina är äntligen här!

Japp!! Igår (lör) så hade jag bestämt med Åsa & Carro att jag skulle hämta hem Lina, jag var så himla nervös o spänd när jag vakna på morron, längtade ju!!

Åkte och köpte betfor o kraft ponny på granngården innan vi åkte o spände på transporten för att börja våran färd mot hudiksvall & lilla Lina!

Klockan vart 10.40 när vi kom iväg med transporten, nu var det bara timmar kvar....




Kom väl fram runt kl 13 tror jag det var. Kom samtidigt som Åsa kom & vi gick ner i stallet där carro hade varit sen kl 11 & pysslat & dona med Söta Lilla Lina! Hon var så fin där hon stod på gången och jag vart förälskad på nytt igen =) Supergulliga Lilla Lina!
Jag och Åsa gick in i baracken och skrev fodervärdsavtal, hon hade fyllt i och gjort klart så det var bara mina uppgifter som saknades. Kändes bra att skriva under att jag skulle ha Lina, det känns även bra med er: Åsa & Carro för ni verkar vara bra personer och lätta att ha och göra med. Så det känns skönt.
Carro gjorde iordning Lina inför transportfärden!! Sen var det dags att åka!!



Carro lastade Lina och det gick jättebra, Lina var duktig och knatade in som ingenting. Duktig ponny =)



Stängt och säkrat så gav vi oss iväg, hörde hur Lina gnäggade där i transporten till en början, men hon lugna ner sig och hela färden hem gick jättebra!



Det hade ännu inte blivit mörkt när vi kom fram till jäderfors där Lina ska stå nu. Lasta ur och Lina hade mycket nytt att titta på! Vi gick in i stallet och ställde upp på stallgången. Där vi pyssla och gosa lite grann, lugn & fin.



Sen fick hon komma ut i en liten hage så hon fick röra benen lite, ny kompis fick hon direkt, det vill säga Anders!! Dom verkar komma bra överens, hon & Anders myser en hel del! =) Åkte hem... Väl hemma så längta jag ju bara tillbaka...kan det inte bli imorgon snart...

Fort gick det och morgon vart det.... Hade mockhelg hos Bella i järbo idag, så jag och Anders åkte dit och mocka åt hästarna för att sen säga hejdå till Bella, slutar ju på henne och även Lukas nu när jag har "min" söta lilla ponny =)

In till hööks och köpte lite reflexer och grimskaft. Sen var jag på väg till Lina!!! Där hölls det på med höbaler och en stor skogsmaskin var där och körde, men det störde inte Lina, hon e lite Stingslig och nervös när hon ser sina kompisar men inte får gå ihop med dom ännu, om ett par dar ska vi släppa ihop Lina och lillstjärna som hon kommer att gå med. Även inne i stallet står hon bredvid Lillstjärna.

Tog in lilltösen och borsta och myste och dona. Var lite nervös till en början men lugna ner sig och slappna av.



Idag tog vi oss en liten promenad, var lite skrikig och så i början eftersom vi kom bort från kompisarna, men hon lugna ner sig och vart riktigt avslappnad och kunde njuta av en skogspromenad.



Nettan var ju till ullared i fre-lör så då shoppa hon lite åt mig och Lina, bl.a detta fina regntäcke!! Supersött, eller hur?!?



Klicka på bilderna så blir dom större.

Det får avsluta min helgresa med Lina!
Tack så mycket Åsa & Carro för att jag fick äran att ta hand om denna underbara lilla varelse!! Hon kommer få det bra, jag lovar =)

See Ya!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Va fin Lina är, hon kommer få det sååå bra med dig :). Tjusigt täcke hon fått!

2007-10-28 @ 23:26:40
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Åsa

Vilka fina bilder! Lina ser ut att få det jättebra hos dig! Coolt täcke! Vi känner oss helt nöjda med att Lina är hos dig. Lycka till och ge Lina en stor kram från oss.
Åsa o Carro

2007-10-29 @ 08:31:36
Postat av: Anna

Jamen det gör jag gärna, följer med upp till Lina såklart :). Bara å hojjta till!

2007-10-29 @ 10:07:06
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Carro

Hej, Jenny ! Vad skojj att det går fint med Gos Lina ! (= Hon ser ut att trivas och det låter ju bra också ! Hon kan ju vara lite småfjantig i början men hon lugnar sig ! (=
Jättefint täcke ! Jag har aldrig tänkt på att hon passar i rosa ! =D
Pussa Lina från mig ! (=
Kramar Carro

2007-10-29 @ 21:41:28
Postat av: Anette

Supersnyggt täcke =) JAg vill oxå ha..hehe Så måste nog ta å köpa mig ett sto =)

2007-10-31 @ 18:41:49
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette
Postat av: Christina

Lycka till Jenny med Lina hon såg verkligen supersöt ut, är avunsjuk på dig...jag gillar skäckar. Får följa med Anette nån gång för att kolla på underverket. Sammtidigt så kan jag intyga att Lina kommer att få det bra hos Jenny. Synd att inte Anette och du kan rida tillsammans sporadiskt men det kan ju ändra sig...

2007-11-01 @ 08:52:38
Postat av: Anna-Greta

Lycka till med Lina! Ser fram emot helgens bilder då kanske vi får se henne utan täcke. Lukas skulle verkligen ha gillat henne, de skulle ha varit ett vackert par i hagen...

2007-11-01 @ 13:38:01
Postat av: Jenny

Anna-Greta: Ja visst skulle dom ha passat ihop..och Lukas o Lina låter väl himla bra oxå =)

2007-11-01 @ 17:45:23
Postat av: Jenny

Christina: visst ser hon supersöt ut, hon är ju det såklart =)) Självklart måste du följa med aneete upp till lilla lina o kolla in henne. Hoppas det löser sig med stall i västanbyn...

2007-11-01 @ 17:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0