2 Veckor

Nu har jag haft Lina i 2 veckor, lika härligt än, hihi! Man blir bara mer o mer fäst vid henne, hon är en underbar ponny! Charmig, snäll o gudomligt söt!

Har köpt hackamore som jag rider henne på nu och hon går faktiskt bättre på det, går inte mot bettet, har kolla på mylerbett sóm Åsa O Carro tipsa om, hittar jag på nåt sånt ska jag köpa det o testa oxå.
Hon har fått en rosa grimma oxå..Nettan har smittat ner mig med Rosa Febern, nu är det rosa som gäller, hehe!!

Vi käka på sibylla i torsdags jag o Nettan, fanken hade ju inte träffats på 2 veckor o under dom 2 veckorna så hade ju ja fått hem Lina, så vi hade en del att prata om!!

Nu dom senaste dagarna så har det inte blivit så mycket rida för det har vart sånt busväder! Jag håller på o bli knäpp när jag inte kan rida..eller kan o kan.. visst kan man ut i slaskväder oxå, men näe, tror inte Lina vela det heller =)

Jag, mamma & syrran har bestämt att den 30 nov ska vi baka pepparkakor!! Mums mums!!! Längtar, det e ju så himla gott! Ja pepparkaksdegen e ju nästan godare än dom färdiga pepparkakorna, hehe.

Idag ska jag nog åka o köpa schabrak åt Lina, behövs några extra. Blir säkert nå mer, har ju skrivit upp en lista på allt ja ska köpa åt henne, o den listan e låååång!! Haha! Ska troligtvis beställa ett vintertäcke från börjes, ett lila =) fick ju även med ett fint o bra vintertcke, men det e alltid bra att ha extra ifall att det ena blir blött.

Näe kanske man ska ta o städa ite här hemma? ja kanske....

See Ya!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Fasen va skoj!! Då drar vi till Falun nästa helg :). Om vi är sugna kan vi ju ta Kupolen på samma gång...hihi!!

2007-11-10 @ 12:51:03
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Nettan

Visst e det snyggt med rosa..hehe
Jag kan inte rida förrän på onsdag =( Hovslagarn kommer på tisdag..Nu när man verkligen känner för att rida

2007-11-11 @ 13:40:55
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0