Första semesterdagarna!!

Det har blitt några tripper på mina första semesterdagar!!
I lördags drog jag o anders iväg till söderfors för att fiska, stanna till o kolla hur det såg vid bryggorna, därefter gasa vi in till ica o köpte fiskekort!!

Väl tillbaka så var anders snabb i med spöt, jag la mig till rätta på bryggan o sola, så himla skönt väder var det!! Låg o plaska lite med tårna i vattnet, fast inte för mycket, gäddan kan ju komma o bita mig i tårna!!!

 Anders som sitter o njuter i solen o hoppas på att fisken ska nappa!!

Inge napp vart det vid den bryggan.. vi grilla lite korv o mumsa på, sen begav vi oss till en lång brygga som gick över hela sjön...riktigt mysig!

 Fortsatt åt andra hållet lika långt, men där var dte massa folk o dom vela ja inte ha med på bild.
Men här satt ja o sola o anders fortsatt o fiska! Inge napp där heller... men vi såg stooora fiska hoppa här o var!! O en simma jättenära, vilken bamsing det var!!! Men som sagt så vela ingen nappa... bättre lycka nästa gång!

På söndagen så följde jag med mamma o syrran till mij trädgårdar i ockelbo, det var mysket fint att titta på, tog oss en glass innan vi åkte därifrån.

Senare på eftermiddagen så skulle Anna o Hjalle komma förbi för dom skulle bjuda oss på grillat, men vi höll till här hemma hos oss för det skulle bli lite trångt att trycka in oss allihopa på deras balkong, hehe!
Så dom dök upp o grillningen satt igång! Det bjöds på kycklingfile, fläskkotletter o fläskfile!! Jättemumsigt var det!! Tackar så mycket för den middan!!

Glass till efterrätt blev det, vanilj med jordgubb, choklad och vanilj med mango som var supergott! Mer mangoglass kommer det bli här hemma!!

Vi bestämde oss även för att gå på bio på måndagskvällen, i gävle! Första gången för mig att gå på bio i gävle!! Haha!! Sagt o gjort, måndagskvällen gled vi in till gävle o gluttapå die hard 4! Vilken var riktigt bra faktiskt!! Käka popcorn o drack cola o njöt av filmen! Ja gävle blir det nog flera gånger!! =)

Tisdagen så drog jag o anders iväg till högbo på våra cyklar, vi cykla genom skogen lite längre sträcka! Superkul o mysigt var det!! Stanna i högbo o tog oss en glass o sällskaperade med änderna!!

 Många änder hade vi, men här var en som vela vara med på kort på nära håll!! =)
Vi cykla hemåt över golfbanorna. Sen slappa vi hela dan!!

Nu till gårdagens bravader!! Vi gjorde oss klar på morgonen för att ta oss en tripp med bilen! Vi hade bestämt oss för att åka till orsa björnpark! Sagt o gjort så begav vi oss genom rättvik o till orsa!!
Var väldigt blåsigt i parken men det gick bra ändå, skapligt uppehåll, kom lite småstänk, men det var himla mysogt att gå där o strosa o titta på dom maffiga björnarnao även dom andra djuren!!
Och jag blev lodjur för en stund!! Moahahaha!!!

                           
Bergsuven!       Björnmamma med ungar!!        Rödluvan o vargen!                               Lodjuret Jenny!!!!

Efter björnparken drog vi iväg till storstupet!! 6 km ut i skogen, jag mamma o syrran var dit förra året o det var läckert! Vi parkera på den lilla plätt som fanns, o börja knata neråt!!
Är väldigt fint o väldigt kul att spatsera nerför o kolla på forsar!! Sen knata vi uppåt till bilen o åkte ytterligare 6 km in i skogen, till helvetesfallet....!!! Lite knixigare att ta sig ner mendet gick bra, rann en bäck på vägen ner med friskt källvatten där vi stanna o drack!
Väl där nere så fega vi ur lite o våga inte gå över hängbron! Men det gjorde inget, vi såg ju lika bra för det!!

          
Storstupet!!               Helvetesfallet!     Anders på bron!     Källvatten!

Efter vi släpat oss uppför den långa biten så stack vi iväg igen!! Hittapå en rastplats med vindskydd där vi stanna o grilla korv!! Mums fillibabba!!

   

Sen börja våran färd hemåt!! Vi bestämde oss för att åka siljan runt, sagt o gjort!! Vi puttra på o åkte mot siljansnäs!! Det började störtregna ett tag, men det var bara mysigt! Vi satt ju i bilen o hörde det smattra, men det sluta efter en liten stund. Genom siljansnäs o mot leksand, där vi leta på leksandsknäcke, hopp in där o köpte en andra sorterins kartong med hårdbröd! Det är bra att ha till gnagers o hästarna!! ja mena, 25 spänn för en stoor kartong!!

Vi åkte genom säter o tänkte vi skulle ta vägen genom avesta hem... stanna till i hedemora o käka på mc donalds!! Tog driven o satt på parkeringen o käka, där fick vi några kompisar som verklgien gill oss!!!

    
Mc donalds polarna!!!    Även dom njöt av lite strips o hamburgare, moahaha!!!

Väl i avesta så svängdevi mot sandviken...genom horndal, fast vänta...man kan ju svänga så man kommer ut i årsunda...moahaha, det gjorde vi!! Ut i årsunda o det börja störtregna igen, vi åkte över bångs broar o då såg det ut så här på himlen!! Svart åt ena hållet o jättefint åt andra!!


Bångs!

Väl hemma i sandviken så åkte vi hem till mamma o pappa o kolla posten o blommorna, dom e ju iväg med husbilen nu dom! Snart drar jag mamma o syrran!! *Weeee*!!!

Därefter hem till anders pappa o kolla blommor o posten, osså släppa ut chillorna en sväng som vi fått i uppdrag att sköta om, så kul så!! Här är dom underbara små liven!!

       det var dom små sötnosarna!!

Sen så var det färd hem till våran lägenhet..in i bilen i garaget o mätaren stanna på 52 mil, så 52 mils resa vart det för oss igår!! Kul tripp, blir nog flera såna under semestern!!

Idag var jag uppe kvart över fem...som vanligt! Dona med djuren lite o så.. sen satt jag mig här o nu är klockan så mycket som halv åtta strax.. till halv elva, elva ska jag in till syrran, hon ska nämligen tatuera sig idag!!! Spännande, så jag ska följa med henne in till gävle, få se om jag svimmar!! Moahahaha!! Är sugen på en tatuering jag med...en med Trixy... få se om jag vågar..

Avslutar med lite bilder på mina kära små katter!!  See Ya!!!!

     
Tiger!                    Fått varsin ny råtta!         Tiger!                                                          Bamse!               Trixy i farten!!

   
                                                                         Här äter all ur sina nya fina matskålar!! =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj va mkt bilder, kul!!! Å vilken mysig tripp ni fick till Orsa...ser så himla mysigt ut =)
Tack för att du var med och gjorde tatueringen idag...känner mig fortfarande lite småchockad av allt...haha!

2007-07-19 @ 17:13:40
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Anette

Hahaha...vilken bild på dig :)
Å vilka snygga matskålar :) Izor är nog lite avis...hehe Men nu ska han få sig ett bad så han är redo för imorn :)

2007-07-21 @ 19:30:07
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette
Postat av: isabell

heej!!
och tack så hemst mycket för att du tar hand om lizzie & lady =)
ja hoppas att dom trivs hemma hoss dig.<3
du är hämst duktig att knäppa kort.*
matskålarna var väldit fina=)

2007-08-10 @ 15:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0