Veterinären

Japp igår så var jag in på morgonkvisten med lilla lufsen till veterinärerna i gävle, då var det dags för kastrering! Nettan haka på!
Kvart över 8  så lämna ja min lilla gullplutt för att sen få hämta honom efter lunch, så direkt efter jobbet så drog jag o nettan in till gävle för att ta hem lilla lufsen, det hade vart en svår operation för ena testikeln var ju inte nera så dom hade behövt öppna upp ganska mycket mer än normalt för den låg uppe i magen nånstans! Gaah!

Men allt hade gått bra ändå och han var lite trött fortfarande så vi brumma iväg på en gång, skjutsa hem Nettan o sen gasa jag på hemåt så Lufsen skulle få komma hem o vila. Bäddade hans bur med tidningspapper o handduk så han inte får in nå skit i såret... så får han ha det ett par dar. Fortfarande så skulle han få medecinen eftersom han hade ett fult sår på testikeln. Men han e så duktig o mumsar ganska så glatt i sig bananmedecinen =)

Ska tillbaka till veterinären o ta bort stygn om 10 dagar. så jag ska passa på att boka in en tid idag eftersom det är Tigers tur för veterinären igen.. Får se va dom hittar på att göra med honom idag då.. förra gången var det kanyl i tårkanalerna, hoppas dom hittar nå så man vet vad som kan orsaka hans känsliga o rinnande ögon, kanske allergisk mot kaniner?!?

Ska dit till halv 4 idag o som vanligt hakar Nettan på, bra att ha sällskap med sig!!

Slänger väl med några bilder oxå!! =)



Det var Trixy det!!

Här kommer lite bilder på Tiger när han va liten!



Den sista bilden e ju tyvärr suddig... himla fränt kort om det hade vart fin skärpa!!
Bamse e himlans svår att få bra kort på.. han e ingen linslus som dom andra 2 =) ska försöka få med han på lite fler kort så han oxå får vara med på bloggen!!

See Ya!!

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag hänger gärna med till vet :) Tycker de e skoj, bara det inte är nå allvarligt vill säga...
Dina katter måste ju tro att dem är kaniner när dem bara vill ligga i buren.. hahaha

2007-08-25 @ 13:08:30
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0