Promenad med mamma & Nippe

Igår förmiddags så kom mamma förbi med Nippe, vi tog oss en skogspromenad o avsluta med en sightsing i storvik, hehe :) Våra grabbar va ju såklart jätteduktiga! Lär ju ha lite pli på Seven när vi går med Nippe för då Seven ska busa o slå omkull sitt "byta" så flyger ju Nippe, så ja lär ha koll på honom så att han inte slår till, o han e jätteduktig när ja säger åt honom. Vi stannade till vid ån för att dom skulle få dricka lite, Nippe såg ut osm han ville gå i men viste inte riktigt hur... Så helt plötsligt, skutt!! Så hoppa han i plask!

Haha Han e ju för söt!!! O oj va spjånglig han såg ut när hans små ben vart blöta, hihi :)

Hästar stanna vi o titta på påvägen oxå :) Det dök även upp en svamp på stigen som Seven tyckte va riktigt läskig! Men han våga sig fram o nosa till slut :)




Efter vi va nöjda med promenaden så gick vi hem o fika bullar som mamma hade stannat o köpt på vögen hit! Mums!!
Det var en mysig förmiddag med mamma :)

Idag så har jag o syrran vart till västerås, Seven har vart hos mamma tills anders hämta han efter jobbet. Seven va hängig imorse, ville inte vakna förrän halv 7, ville inte äta o ville inte gå ut. Väl ute på gården så lekte han lite iaf, så de va ett gott tecken. Åkte till mamma vid halv 8 o släppte av lillen där. Han hade visst bajsat en hel del där idag. Har ej pratat med mamma än.. Men han har väl tjuvat o käkat alldeless för mycket gotta så han hade säkert ont i magen. Nu är det full fart på han igen iaf! Puh :)

Hämta Anna vid 8 o vi åkte mot västerås centrum, framme lagom till klockan 10. New Yorker va väl den affär vi såg mest fram emot i centrum. Fynda en tröja, ett linne o ett par solbrillor. Det finns mycket tjusigt på denna affär...

Vi strosa o hade de bra till runt klockan ett, då styrde vi kossan mot nisses! Där är det kul att gå! Hitta en liten kärra till trädgården som man kan ha blommor på, en freesbee till Seven, tvål, o en borste!!

Sen strosa vi på lite affärer därikring innan vi begav oss hemåt igen... Släppte väl av Anna strax efter 7 tror ja det var. Har haft jättekul o mysigt idag med min syster!! O fasiken va bra vi va vid vägarbetet!! Haha! ;)

Kom hem o tog in hästarna o dona med dom för att sen fodra. Därefter drog ja ut på åkern me Seven o skulle testa freesbeen!! Han tyckte de va jätteskoj!! Dock så måste jag köpa en rejälare freesbee då den här va väldigt lätt att gnaga sönder...




Sen har ju Seven fått hästarnas fotoll, o jisses den va ju riktigt rolig!!! Hihi :))



Det var dagens bilder!!

Har även vart till carina (arbetskollega) hon har en greyhound o en border collie. Har mycket hunderfarenhet o är duktig med hundar. Hon sa att hon aldrig träffat en hund som verkar ha så bra psyke, han e så cool, o bara kopplar av var han än är. Jacki hennes border collie är dominant o visade direkt vem som bestämde o att de va hennes revir, Seven fick inte alls komma för nära. Han tyckte okej ja går o lägger mig o sover en stund! han har sånt himla bra psyke och det har vi att tacka uppfödaren ullis för, som hon sa så är mentaliteten det viktigaste för henne o bra mentalitet det har då verkligen Seven! :)

Nu är jag sugen på en till whippet, men ska dock vänta så Seven får växa till sig o uppfostras :) Sen hoppas jag att Ullis ska ha lite mer valpar i framtiden för jag vill gärna han en till valp från Ullis :)

Nä nu ska jag ta o göra mig en kvällsmacka o mumsa på, göra sista kissen med grabben o sen sova!!! Imorn blir det, städa, tvätta, fixa stallet, o dona! På fredag kommer syrran och söver över här! Moho va kul! Ska ringa Maggan o höra om vi får komma o leka med whipparna oxå antingen fre eller lördag :)

Nä Natti Natti!!!

Kommentarer
Postat av: Anna/syrran

Men shit, har du hunnit med världens inlägg när du kom hem :). Får skriva om våran dag imorgon jag!



Jag gjorde 3 st tavlor jag av målardukarna jag köpte på mig ett gäng av!



Haha, ja fasen va vi kirrade vägarbetet fint...hahaha!!! Ser fram emot fredag och lördag, ska bli tokmysigt att sova över och umgås med dig :)



Va roligt att Seven gillade freesbeen, synd att den va så lätt att gnaga sönder. Och tur att han bajsade ur sig det som behövdes hos mamsen idag så han kommer igång att äta igen, förhoppningvis det han "SKA" äta oxå och inte massa annat tok...hihi!



Världens sötaste bild på Nippe oxå, närbilden :)



Puss & Kram!!

2009-08-05 @ 21:39:43
URL: http://levinda.se
Postat av: Nettan

haha...Nippe ser då för rolig ut när han fick blöta ben =)

Men att inte Seven skynda sig att äta svampen :)

2009-08-06 @ 12:53:35
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette
Postat av: Nettan

nu väntar vi ju på badbilderna =)

2009-08-08 @ 12:37:51
URL: http://www.123minsida.se/ivrigaizor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0