Hemma igen!

Efter våran husbilssemester!! Vi har haft det jättebra, åkte till mamma vid kvart i sju o packa in grejor i husbilen. Syrran kom strax efter o plocka iordning, sen bar det iväg!!

Första stoppet vart ett frukoststopp i gysinge där vi satt o mumsa macka o oboy, mums!!
Åkte vidare till morgongåva där vi gick och strosa o titta lite, men jag fynda inget där... Sen in i Sala centrum där det fanns lite affärer, men det börja spöregna så vi vart lite blöta på väg tillbaka till husbilen, haha! Men det gjorde ju inte så mycket eftersom vi hade ombyteskläder!

Stack iväg till en loppis vis sala silvergruva där vi dgjorde iordning käk innan vi strosa på loppis, makaroner o köttfärssås, mamma gjorde iordning 3 rätter som vi hade med oss i frysen, köttfärssås, potatisgratäng och korvstroganoff. Vi mumsa i oss den goda köttfärssåsen o sen iväg på loppis, men inga fynd gjordes där heller!

Iväg mot västerås, åkte till bäckbymotet och sprang på nisses (som tyvärr brunnit så det var inte mycket varor att kolla på...) catalog, o lite andra klädaffärer. Och såklart en smågodisbutik!!!
Där vi köpte oss lite godis vi kunde knapra på vägen.

Åkte sen till anundshög där vi stanna på en grusparkering, ut o kolla in anundshög o sprang upp o knäppte lite bilder, varav en på mamma där hon står nedanför "högen"

bunkra vi oss för natten, var ett flygplansfält i närheten så vi såg 3 plan som löft väldigt nära oss! Men det gick det å =) Kolla på film gjorde vi, Van Helsing, hade inte sett den förr o visste inte riktigt va det var för film, men den var bra! Så det var en lyckad kväll!

Herregud vad jag sover skönt i husbilen...sov till halv 8 tror jag klockan va..längsta jag sovit hemma på semestern är 6.15!

Upp, käka frukost o iväg mot västerås centrum!
Där fanns det en hel del affärer, ganska stort centrum måste jag säga, va in på en affär som hette New Yorker o jäklar va kläder det var!! BIlligt!! Hitta en Jacka/kavaj som va skitsnygg som jag köpte för 49 spänn! Plus en ny väska med tillhörande plånbok som jag vart nöjd med!

Lunchtid drog vi oss till husbilen och in med potatisgratäng/lövbiff i ugnen!! O jäklar va gott det var!!

Sen strosa vi lite till i västerås eftersom vi inte hunnit sett allt än.. köpte även en grön jättesnygg jacka på bikbok tror jag det var =)

Letade oss till en jättemsyig lite kyrka lite utanför eskilstuna och stanna där för natten, Jättemysigt ställe var det, har en utsiktsbild jag knäppte innifrån husbilen. Kyrkor är alltid bra att ta till om man inte har hittat nåt fint ställe att sova på för natten, camping är inte ens att fundera på för oss! Fullt med folk osså måste man betala oxå, näe det ska va ute i naturen där man står själv, himla mysig plats var det i alla fall!!

en kvällen kolla vi på..va fanken hette den nu...hustle nånting, eller var det bara hustle? en komedi iaf som jag sett förr o den e rolig. Den natten hade vi ett larm som tjöt 4 ggr tror jag, först när vi kom sen 3 ggr under natten, va va det för larm?! Lät högt o det lät länge för varje gång, mysko! Men det gick bra det med =)

Söndagmorgon..upp käka frukost o iväg till eskilstuna zoo!!
Det var värt att gå in där, gu va roigt det var att se alla djuren o jag knäppte ju en massa kort såklart! Men en hel del suddiga eftersom jag lära zooma mycket...måste skaffa mig en rejäl kamera!! Nämen dit ska jag o anders nångång oxå!!!

In på tuna park därefter som låg bredvid, ett köpcentrum som jag trodde skulle va större än det var...inte mycket att tråna efter... Men fynda 2 par byxor iaf.

mellan zoo o tuna park luncha vi såklart, o denna gång vart det ris o korvstroganoff!!

Drog vidare igenom fagersta o mot ludvika, stanna i smedjebacken vid flatenbergshytta vilket var en sevärdhet, där vi stanna för natten! Kika på harry Potter den kvällen, men kanske halv filmen igenom somna vi nästan allihopa, så vi knäppte av o gick o la oss!

Upp o käka frukost! O drog vidare mot Insjön, där vi stanna o kolla in lager70...men inget fynd... sen mot leksand o svängde av mot sågmyra där vi skulle kolla in lager 157 som alla snackar om...men det var inte heller nåt att tråne efter... inte för oss iaf som inte bryr oss i märkeskläder ett dugg!! Men nu har vi vart där iaf!!

Sen hemåt...Var hemma i Vä-byn runt kvart i 4. Skönt att va hemma men ändå hade jag velat fortsätta ett par dar till!! Kul att Jag , mamma & syrran sticker iväg varje sommar! Härligt!

Det var en summering av semestern!!

Visst tusan vi var ju till 2 slott oxå, Tidö slott och strömsholm slott, men tyvärr kom vi lite sent så vi hanna aldrig gå in o titta, men vi kolla o knäppte lite kort utanför iaf =)

Tidö Slott!                    Strömsholm Slott!

Husbilssemester!!

Yes! Imorn drar vi, jag syrran & mamma!!
Anders får sköta hemmet & djuren!! =)

Igår var vi till valbo & köpte en ny cykel till mig!! En ny dampirra, så tjusig så!! Foto nedan =) Den jag har nu e lite skranglig o skrotig & jag cyklar ju ändå varje dag fram o tillbaks till jobbet, det blir drygt en mil om dan ändå.
Så det var på tiden att jag köpte mig en ny fräsch o fin cykel!
Supernöjd, o så snygg! Hihi =)

Idag har jag Anders o hans brorsa Thomas vart & fiskat i härnen, eller rättare sagt dom 2 fiska o jag hade med mig lite godis o tidningar o bara njöt av skogen o friska luften!!

Hade även med mig mountain biken o cykla in på alla dom vägar som finns i skogen där! Superskoj!!
Var nog ute o cykla ca 2 timmar allt som allt. Såg lite djurliv som jag förevigade med kameran, hehe =)
Hitta även mycket smultron i skogen, tyvärr så var dom flesta övermogna, men fick ihop ett strå med smultron som jag tog med till grabbarna!

Nu har jag packat och visat Anders hur han ska sköta djuren o så. Så nu ska nog vi krypa ner i sänge o titta på tv o glida in i den sköna sömnens värld!!

Bröllop!

Japp bröllop var det igår när kusin min gifte sig!
Var ett fint bröllop på stranden med en massa folk! Var trevligt o jättefint, och hade tur med vädret också, det var ju kanon!! Soligt o fint!

Nåt som inte var lika kanon var alla dessa irriterande bromsar! Fick mig några bett.. och idag mår jag inge vidare pga av betten, jäkla bromsar!! Har ett nästan i armhålan som har svällt upp mycket och gör jätteont!! Till och med så att det känns i andningen, och jag e helt hängig idag.. samt ett på benet som e görstort!! Grr!!
Måste se till att ha myggservetter överallt!

Men i fredags så tog ja o nettan en promenad med Izor till Lukas, o därefter till Worre en sväng, fick in några bra bilder på Izor hehe!!

Ohc inte att glömma...jag o anders gjorde negerbollar i helgen!!! *Mums* Tredubbel sats såklart!! Moahaha!!!

Lite bilder på Tiger och Bamse också!

See Ya!!!

Första semesterdagarna!!

Det har blitt några tripper på mina första semesterdagar!!
I lördags drog jag o anders iväg till söderfors för att fiska, stanna till o kolla hur det såg vid bryggorna, därefter gasa vi in till ica o köpte fiskekort!!

Väl tillbaka så var anders snabb i med spöt, jag la mig till rätta på bryggan o sola, så himla skönt väder var det!! Låg o plaska lite med tårna i vattnet, fast inte för mycket, gäddan kan ju komma o bita mig i tårna!!!

Anders som sitter o njuter i solen o hoppas på att fisken ska nappa!!

Inge napp vart det vid den bryggan.. vi grilla lite korv o mumsa på, sen begav vi oss till en lång brygga som gick över hela sjön...riktigt mysig!

Fortsatt åt andra hållet lika långt, men där var dte massa folk o dom vela ja inte ha med på bild.
Men här satt ja o sola o anders fortsatt o fiska! Inge napp där heller... men vi såg stooora fiska hoppa här o var!! O en simma jättenära, vilken bamsing det var!!! Men som sagt så vela ingen nappa... bättre lycka nästa gång!

På söndagen så följde jag med mamma o syrran till mij trädgårdar i ockelbo, det var mysket fint att titta på, tog oss en glass innan vi åkte därifrån.

Senare på eftermiddagen så skulle Anna o Hjalle komma förbi för dom skulle bjuda oss på grillat, men vi höll till här hemma hos oss för det skulle bli lite trångt att trycka in oss allihopa på deras balkong, hehe!
Så dom dök upp o grillningen satt igång! Det bjöds på kycklingfile, fläskkotletter o fläskfile!! Jättemumsigt var det!! Tackar så mycket för den middan!!

Glass till efterrätt blev det, vanilj med jordgubb, choklad och vanilj med mango som var supergott! Mer mangoglass kommer det bli här hemma!!

Vi bestämde oss även för att gå på bio på måndagskvällen, i gävle! Första gången för mig att gå på bio i gävle!! Haha!! Sagt o gjort, måndagskvällen gled vi in till gävle o gluttapå die hard 4! Vilken var riktigt bra faktiskt!! Käka popcorn o drack cola o njöt av filmen! Ja gävle blir det nog flera gånger!! =)

Tisdagen så drog jag o anders iväg till högbo på våra cyklar, vi cykla genom skogen lite längre sträcka! Superkul o mysigt var det!! Stanna i högbo o tog oss en glass o sällskaperade med änderna!!

Många änder hade vi, men här var en som vela vara med på kort på nära håll!! =)
Vi cykla hemåt över golfbanorna. Sen slappa vi hela dan!!

Nu till gårdagens bravader!! Vi gjorde oss klar på morgonen för att ta oss en tripp med bilen! Vi hade bestämt oss för att åka till orsa björnpark! Sagt o gjort så begav vi oss genom rättvik o till orsa!!
Var väldigt blåsigt i parken men det gick bra ändå, skapligt uppehåll, kom lite småstänk, men det var himla mysogt att gå där o strosa o titta på dom maffiga björnarnao även dom andra djuren!!
Och jag blev lodjur för en stund!! Moahahaha!!!

Bergsuven!       Björnmamma med ungar!!        Rödluvan o vargen!                               Lodjuret Jenny!!!!

Efter björnparken drog vi iväg till storstupet!! 6 km ut i skogen, jag mamma o syrran var dit förra året o det var läckert! Vi parkera på den lilla plätt som fanns, o börja knata neråt!!
Är väldigt fint o väldigt kul att spatsera nerför o kolla på forsar!! Sen knata vi uppåt till bilen o åkte ytterligare 6 km in i skogen, till helvetesfallet....!!! Lite knixigare att ta sig ner mendet gick bra, rann en bäck på vägen ner med friskt källvatten där vi stanna o drack!
Väl där nere så fega vi ur lite o våga inte gå över hängbron! Men det gjorde inget, vi såg ju lika bra för det!!

Storstupet!!               Helvetesfallet!     Anders på bron!     Källvatten!

Efter vi släpat oss uppför den långa biten så stack vi iväg igen!! Hittapå en rastplats med vindskydd där vi stanna o grilla korv!! Mums fillibabba!!

Sen börja våran färd hemåt!! Vi bestämde oss för att åka siljan runt, sagt o gjort!! Vi puttra på o åkte mot siljansnäs!! Det började störtregna ett tag, men det var bara mysigt! Vi satt ju i bilen o hörde det smattra, men det sluta efter en liten stund. Genom siljansnäs o mot leksand, där vi leta på leksandsknäcke, hopp in där o köpte en andra sorterins kartong med hårdbröd! Det är bra att ha till gnagers o hästarna!! ja mena, 25 spänn för en stoor kartong!!

Vi åkte genom säter o tänkte vi skulle ta vägen genom avesta hem... stanna till i hedemora o käka på mc donalds!! Tog driven o satt på parkeringen o käka, där fick vi några kompisar som verklgien gill oss!!!

Mc donalds polarna!!!    Även dom njöt av lite strips o hamburgare, moahaha!!!

Väl i avesta så svängdevi mot sandviken...genom horndal, fast vänta...man kan ju svänga så man kommer ut i årsunda...moahaha, det gjorde vi!! Ut i årsunda o det börja störtregna igen, vi åkte över bångs broar o då såg det ut så här på himlen!! Svart åt ena hållet o jättefint åt andra!!

Bångs!

Väl hemma i sandviken så åkte vi hem till mamma o pappa o kolla posten o blommorna, dom e ju iväg med husbilen nu dom! Snart drar jag mamma o syrran!! *Weeee*!!!

Därefter hem till anders pappa o kolla blommor o posten, osså släppa ut chillorna en sväng som vi fått i uppdrag att sköta om, så kul så!! Här är dom underbara små liven!!

det var dom små sötnosarna!!

Sen så var det färd hem till våran lägenhet..in i bilen i garaget o mätaren stanna på 52 mil, så 52 mils resa vart det för oss igår!! Kul tripp, blir nog flera såna under semestern!!

Idag var jag uppe kvart över fem...som vanligt! Dona med djuren lite o så.. sen satt jag mig här o nu är klockan så mycket som halv åtta strax.. till halv elva, elva ska jag in till syrran, hon ska nämligen tatuera sig idag!!! Spännande, så jag ska följa med henne in till gävle, få se om jag svimmar!! Moahahaha!! Är sugen på en tatuering jag med...en med Trixy... få se om jag vågar..

Avslutar med lite bilder på mina kära små katter!!  See Ya!!!!

Tiger!                    Fått varsin ny råtta!         Tiger!                                                          Bamse!               Trixy i farten!!

Här äter all ur sina nya fina matskålar!! =)

Semester!!

Yes, nu är den här! Den efterlängtade semestern!! Jobba sista dagen idag, vi har hållt på o skura golv senaste veckorna. Men nuså... kan man koppla av & ta det lugnt & bara njuta av att vara ledig!!

I onsdags så tog jag & Nettan en promenad efter jobbet. Izor fick haka på & vi var ute o gick i närmare 2 timmar, skönt!! Gick i skogen & det var en perfekt dag för långpromenad!! Hitta lite kantareller i skogen oxå, så nu måste man ut o leta i skogarna!! Nettan plocka blåbär, inte bara bären...hela risruskan!! Moahaha!!

Idag tog vi oxå oss en promenad, gick till henne fter jobbet osså spatsera vi iväg mot Lukas, gick skogsvägen längs ån, Izor bada lite...litegrann iaf! =) Tyckte han skulle plaska o hoppa så man fick sig några bra & roliga bilder, men han va ingen riktig dykare! I & plaska med benen så var det bra sen =) Men fick ju några bilder iaf.

Kom fram till Lukas & stod & prata med AGA & lasse en stund, gav Lukas min äppelsnutte som jag käkat på promenaden. Han glufsa i sig den & mumsa gott på den en stund!
Lukas var ute i hagen & mumsa gräs, & såklart så hade han sin lilla fågelkompis på ryggen!!

Var en sväng till Worre oxå innan vi knata hemåt, & därinne i en box på vattenledningarna så är det ett svalbo, med supersöta svalungar!!

Sen knalla vi hemåt, tog skogsvägen även då.

I måndags var jag hem till Johanna, dom har skaffat sig en till hund..Eivor..jo Eivor heter hon! Moahaha! Bättre än Majros måste ja iaf hålla med Johanna om, hehe! =) Så så supersöt!!! Blev ju så himla valpsjuk!!! Anders vart hemskt förtjust i Eivor han!! =)
Jag har bestämt mig för att jag vill ha en faraohund!! Så himla läckra!! Osså självklart en liten nakenfis oxå =)

Nettan hade hittat nån annan ras åt mig så ja lär väl kolla läget va hon har snokat upp åt mig =)

Har även bestämt mig för att köra igång med mina armhävningar, utfall & situps igen...har hållt i det i 3 dar nu, få se hur länge jag h¨ller igång!! Haha! Näe nu jäklar, ska springa lite oxå tänkte jag, nu har man ju semester så då kan man knalla ut på mornarna o springa lite. Och inlines har jag åkt 2 dar till jobbet nu, e ju bara så skönt & så roligt!! Så det ska nog till & bli lite såna turer med.

Näe, nu ska ja ta o dona med annat!!!

Jahaja!!

Förra helgen så var det ockelbomarknad!! Vi var dit på fredag eftermiddag och det var faktiskt jätteskönt att gå där då, ganska lugnt med folk o skönt väder.
Hittade ingenting, förutom att jag såg en armbandsklocka som jag ångrade sen att jag inte provade..

Lördagen begav vi oss till kungsberg då det var backtävling med rallybilar och crosskart! Gick upp en bra bit uppför backen! Var skönt o lagomt väder, satt o kika o det var riktigt kul! Tiden flöt på o vi vart hungriga, öppna kylväskan o tog fram tonfiskbaguetterna!!! Mumma!!
Smaska i oss mackorna o njöt av solen som titta fram titt som tätt. Tror vi satt där 5 timmar innan vi nöjde oss o for hemåt!

Blev ingenting av med huset i järbo iaf, för dyrt. hörde att det var uppe i 1,5 milj. i budgivningen nu!!
Men vi hitta ett i åshammar som vi var på visning på nu i tisdags! Och helt såld vart vi båda två! Älska huset, anders garaget och jag stallet!! Super..nu till kruxet...finns inge mark till..så nu håller vi på o kollar upp vilka som har mark runtikring o ska ringa i helgen o höra om man kan få arrendera...budgivningen börjar på måndag...

Nu är det bara en vecka kvar till semester..härligt det ska bli!

Idag har jag vart iväg till veterinären med Tiger, han har haft rinniga ögon... han fick åka i min nyinvesterade reseväska, rosa o svart! =) Så tjusig!! Kommer fram til vet. o då har stackarn kissat o bajsat på sig! Stackarn har blitt så rädd o stressad....
Vet. kolla o hade i lite ögondroppar så var det klart sen, så nu ska han gå på ögondroppekur i 7 dar. Nettan var med oxå, sen tog vi bilen ner till lukas o mocka o dona, o tiger fick följa med  =)

När ja kom hem med lillgubben så lära jag duscha han...oj oj vilket splsk det kommer bli tänkte jag!! Men ack så fel jag hade, lite stret var det men han va sååå dutti! *stolt mamma*

Näe nu ska anders grilla kycklingfile, o ja ska fixa potatisklyftor o kantarellsås!!*mumma*!!