Julen är förbi

Ja nu har julen passerat, hade en jättemysig dag på julafton! Va ute o pyssla i stallet o gav tjejerna julfrukost med lite extra gotta, morötter, äron, hårdbröd o gurka! Oj så dom mumsa i sig! Såå härligt o gå ut på julaftons morgon o höra dom gnägga när man kommer utanför... det är livet det!

Anders drog iväg in till sandviken till pappa sin på förmiddan, så han fira lite jul där. Jag var hemma för jag lära hinna med att mocka o pyssla o dona i stallet oxå. Sen åkte jag in till mamma o pappa o va där o hade julmys!! Anders kom när det började vankas mat, Anna o hjalle kom nästan samtidigt som mig, Sen kom Anna o Jaakko o pojkarna oxå. Ohhh kött o potatis!!! Mums!!! Har vart förkyld hela veckan men som tur e har ja smaken kvar!! =) Man mumsa på o hade helst äta lite till men man blir ju så mätt! Osså ska man få plats med lite godis oxå... =)

Sen kom tomten o delade ut julklappar, jag fick underställ, pengar massa grejor till skafferiet (glasburkar o så) osså hade syrran gjort ljuspåsar åt mig, med katterna o hästarna på =) Det fick hon fixa åt mig så gav jag Nettan O Jennie, o de va populärt! Dom va ju så himla fina!!




O här e lite bilder från julafton!!



Det har vart jättefint väder dom senaste dagarna, med mycket soool! Osså e de snö på backen, har vart ute o ridit o de e så härligt! Torsdag till fredag vart vi Filipvakt oxå, Sofia ringde o fråga om vi kunde ta han, Jaaa självklart sa vi, woho va kul!! Så han har vart med på ridtur o fått busa i snön på landet!! =)



Nä nu är klockan 06.20 dags att klä på tjejerna så dom får komma ut i friska luften!

Lotta, daimchokladkakereceptet kommer! Ja måste leta rätt på det först... hehe =)

See Ya!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

hihi ja gör det :) hur går det med pållarna ?

2008-12-27 @ 16:48:09
URL: http://sunbirdbianca.panatet.se
Postat av: Anonym

ÅÅ va mysigt ni ser ut att ha det på julafton! slit inte ihjäl dig på jobbet Måndag o tisdag! Ha de bäst!

2008-12-28 @ 15:26:03
Postat av: Lotta

japp, hon är hemskickad :) nja, ingen häst än, ska väl ev ta hand om en häst som står hos anna ett tag medans hans ägare flyttar :) då kan vi rida ut :)

2008-12-30 @ 14:14:45
URL: http://sunbirdbianca.panatet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0