Bad, Bad, Bad!!!

Jajjemän vi har vart o badat!!

Börja förra veckan på fredagen då ja åkte hem till mamma för att hon, Nippe, Jag, 7 & syrran skulle ta oss till öjaren för att bada. Pojkarna busa lite på gården medans mamma förberedde potatisgratäng som vi skulle äta efter badet. Här är lite busbilder! 7 fick en freesbee av mamma :) Vilken han tyckte va jätterolig!!



Sen åkte vi iväg till öjaren och bada! Båda grabbarna va i o plaska o simma :) Även jag & Anna, o det blev vårat första dopp för året!! Det va sååå skönt!!

 

Så det var dom bilderna! Hade jätteroligt. Därefter torka vi våra små fryslortar. o begav oss hemåt till mamma o käka potatisgratäng och kyckling! Mums!! Syrran följde sen med mig hem då hon skulle sova över, det e ju såå mysigt :) Vi la beslag på sovrummet och Anders fick sova på soffan, hihi. Fast han hade de åtminstone svalare än oss, vi hade runt 30- 32 grader, så kom man ner o han hade "bara" 28! Vi dona lite i mit skafferi som snart e klart efter långt uppehåll... :)
Packa in lite saker o så :9 Blir så fint så :)

Var även hem till Maggan o träffa hennes 2 whippar igen, dock så vart det inte så mycket lek då det vart så varmt hela dagen! men här är lite bilder som anna knäppte :)



På lördagen kom mamma hem o börja hjälpa oss att slipa bort lite gammal färg  på fönsterbrädena i matsalsrummet. Jag o anna stod med målartvätt på alla väggar, jisses så skitigt det va, mycket nikotin o skit i dessa fula träväggar!!
Så nu dom senaste dagarna så har mamma kommit o hjlpt mig måla o lagt golv i matsalsrummet!! Sprutmåla en omgång med isolerfärg, tänkte sen sprutmåla resten oxå men då inte sprutan ville nå mer efter första omgången så vart de till o måla med pensel! 3 omgångar med antikvit! Och gissa om det vart bra!!!! Gaaahhh! Jag e så nöjd! Tack snälla mamma för all hjälp!!! Här kommer lite före & efter bilder!



Visst vart det fint?!? Nu e det bara lite lister o så som fattas! :) Mamma hade med sig Nippe ett par av dagarna oxå, så grabbarna busa o hade sig oxå :)



Har även hunnit varit iväg  med Nettan & Izor och badat, även då i öjaren! Men Nettan den fegisen doppa sig inte, det va bara jag o grabbarna som gjorde det! Skvättelite på na iaf så hon vart lite blöt, hihi. Nästa gång puttar jag i henne! Här är lite bilder från badet, o sen lite bilder från när Izor o seven lekte hemma hos nettan.



Hmmm några av bilderna från badet har försvunnit...??? Va fasiken... Ja som knäppte när Izor va så duktig o simmade.. har ju kollat på dom o allt, men nu hittar ja inte på dom, måste leta... Här kommer bilder från nettan.



Just ja glömde ju skriva att i lördagsmorse så tog anna, jag, anders o seven med oss handdukar o åkte till badplatsen här uppe i skogen o tog oss ett dopp! Eller ja anders stannade på torra land han :)



Näe nuså ska ja ta o gå o lägga mig....

See Ya!!!

Kommentarer
Postat av: anders

Fan va duktig ni är du å maarit =) puss ;)

2009-08-12 @ 21:36:44
Postat av: Anna/syrran

Aaa det blev sååå fint i matsalen :) Tänk va fint det kommer bli med möblerna å sånt, shit va underbart!!!



Ja visst hade vi mysiga dagar tillsammans, de sitter djupt i hjärtat ler



Puss & kram älskade du!!

2009-08-12 @ 22:21:28
URL: http://levinda.se
Postat av: Nettan

Guuu va snyggt de blir =) lär ta å komma nån dag så man får se de live =)



Härliga badbilder oxå =) Nippe e min favorit =) blir så gullig när han e blöt..hehe

2009-08-15 @ 11:52:44
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0