Händelserik Vecka!

Jajjemän en händelserik vecka har det varit, en jobbig, ledsam men vänd till en bra o rolig vecka ändå!

Förra veckan så hade jag bestämt mig för att lämna tillbaka Katja... Hon har så mycket energi att hon behöver motioneras regelbundet eller gå i stora hager där hon kan röra sig fritt o springa av sig! Katjas ägare vill inte ha tillbaka henne... Då ska hon tas bort, ja jo jag hade ju nästan förstått det. Och det blir ju för Katjas bästa.. Men hua så ja har grinat o varit ledsen, fina lilla Katja ska bort....

Men Katja ska bort o ja måste ha en annan sällskapsponny... vi tar det när Katja e borta o allt har lagt sig... men icke! Det dök upp en liten shettis dam som bara sopade att hon villek omma hem till mig...Hihi. Åkte o titta på henne o ville ha henne... men det var lite strul där o det var ett annat par som vart lovad att köpa henne....

Men det löste sig.. på någe vis vart det bestämt att jag fick ta henne!! Hon stod i sibbersbo (hofors) så det var inte långt, sagt o gjort jag skulle köpa henne samma dag... Iiiihhh vart ska hon stå?????

Vi snickra ihop en box i sadelkammaren åt lilldamen o så skulle det bli tills Katja åkte. Lilla shettisen heter, håll i er: Ina, så nu har jag Lina & Ina! 14 år och jättesöt!!  I tisdags ringde Katjas ägare.. hon hade chansa o satt ut annons på Katja, o det hade ringt folk från söderhamn som lät jätte bra! Dom skulle komma o titta på Katja igår (ons) Iiihh! Nervöst, man vill ju att hon kommer till ett bra hem... Pia ringde o vi bestämde lite tider o så. Lät som en bra tjej!

Hon o dottern + hund kom med transport igår eftermiddag, vi prata o lite så. Fick en jättebra känsla o det var skönt!  Klädde på Katja o skulle lasta, trodde väl nästan att de skulle ta lite längre tid än det gjorde.. när ja hämta henne höll vi på i 3,5 timme! Nu tog de kanske 30 min? eller så.. kommer inte riktigt ihåg! Kände mig lite ledsen men ändå lättad då vi slapp ta bort Katja o då det kändes rätt att släppa iväg henne till Pia, tror hon får det bra hos henne!

Fick redan mail av henne imorse, hon hade knäppt kort på Katja i hagen, i snön!! Hade snöat ganska mycket därborta. O ett nytt varmt o jätteskönt täcke såg hon ut att ha på sig! =)



Så som sagt så har det vart en händelserik påsk/vecka. Mycket tårar o samtidigt mycket lycka. Och lilla Ina har ju blivit min första egna ponny, hihi! Lina har ja ju bara på foder.

Men här kommer lite bilder på Katja!!! Hon e ju så fin =)



Och Ina har fått stå ine 2 dar då vi inte ville introducera henne för flocken när Katja var med, men i förrgår släppte vi ut henne i hage när dom andra kommit in, jisses vilket krutpaket, va hon rejsa!

Igår släppte vi ihop hästarna o hon va inte bara ett krutpaket, utan kaxig var hon oxå! Jäklar va hon mopsa mot chablis som bestämmer! Skrek o sparka o hade sig, Lina stod bredvid o titta hon bara. Men tror hon börjar inse att de e chablis som e boss nu, hihi =) Ska nog ta en liten promenad med Ina idag,



Nä nu blir det mat! Skriver mer sen!!

See Ya!!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Ja Deika är en bildskön tant! (17 år, inte riden på tio år och igångsatt i oktober.)Tror det är 11:e mars det finns alldeles fantastiska bilder på henne:-) Min kille är duktig på att fota och har en bra kamera.

2009-04-16 @ 20:25:50
Postat av: Anonym

Söt hon är lilla Ina =) Lär man ta sig ut till Storvik å spana på henne snart =)

Nu kommer väl Izor bli alldelses till sig när det är en kompis i hans storlek =) Han var ju så förtjust i Emmas Lovely =)

2009-04-16 @ 21:32:59
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette
Postat av: Johanna

Va bra att katja fick ett hem istället för att avlivas:) Och ina va ju hur söt som helst! Vi kommer och hälsar på er på söndag:)Kram

2009-04-17 @ 13:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0