Då var man hemma igen...

Sitter här hemma o e sjuk.. igen, jag som brukar klara mig bra jämt, de e nog huset som gör det tror ja, hehe.
Feberfrossa natten till tisdagen så då vart de inte mycket sömn, ont i halsen som bara den, huvvet va trögt o hade värk i kroppen, helt slut.... Käka ett par matskedar fil igår, va allt ja fick i mig, Idag har ja fått i mig lite macka, men gott kan ja inte säga att det var!! Men men nu ska ja inte gnälla.. finns ju dom som har det mycket värre, så ja får va glad att ja "bara" e så här dålig.

Jennie kom o mocka åt hästarna igår, det var skönt, hade nog inte orkat det. O hon messa o fråga om ja skulle ha bnåt från affärn, ja lite alvedon skulle ja behöva fylla på.. hon stacka iväg o köpte det, osså hade hon en cola o apelsinkrokant choklad med sig, Gulliga du =) colan o shokladen e ju då kvar för de fick jai nte i mig, dom får ja njuta av när ja känner smak o tycker de e gott! =)) Tack tack! =)

För ett tag sen så var Johanna hit med Nickolina o Jordan! Vi fika lite inne o så innan vi tre tjejer gav o ss ut i stallet!! Jordan ville titta på tv han så han o Bamse satt i soffa o kika på tv.

Nickolina e ju så facinerad av hästarna, hon gillar dom mycket, blir kanske en hästtjej av henne =) Hon fick borsta Katja, men hon våga inte sitta på henne, när ja fråga om hon vkulle sitta på Katjas rygg så rynka hon på näsan o de såg ut som om hon tänkte: Mäh, är du knäpp? Man van väl inte sitta där?? Haha!



Lina ville gärna pussa på Nickollina, men nej, de vart lite för närgånget, hon tyckte de va bättre med Katja =) Chablis va så stor så hon va nog lite skrämmande hon med, man ser hur hon får syn på Chablis när hon hälsar på Lina =)



Ooo, vet ni vad?? Mamma har ju tagit hem mina köksluckor o fräst spår i dom o fräst kanterna, o sprutmåla dom, o titta sååå fint de vart!!! Fattas knoppar, o jag hittar inte riktigt spna jag vill ha... får leta lite till, sen ska ju lister målas o så =) Osså ska vi bygga ett skafferi som man kan gå in i, ett walk in skafferi som pappa sa =) Oh så härligt!!



E så nöjd såå!! Tack snälla mamma! Du e så duktig som kan allt! =)

Häromdagen när jag och Lina var i skogen o red så vart hon så hispig o nervig,ja fundera va de va hon märkte av som inte ja såg... sen fick ja syn på ugglan!! Då satt de en uggla i trädet som hon vart så nervig av =)  Ja hoppa av Lina o smög fram för att knäppa kort, hade ju såklart kameran med mig =) Hade kunnat smyga mig närmare om jag inte hade haft Lina bakom mig, ugglan vart lite skraj näär vi kom för nära! =)



Den 4 oktober va de ju löshoppning! Linas ägare skulle ha kommit men pga familjeangelägenheter så kunde dom inte komma. Så vi sköt på det ett par veckor. Men ialla fall så va Lina jätteduktig!! Hon tycker de e så kul! =) Har lagt upp 2 videos på youtube, bara korta för ja hade lite dåligt batteri i kameran..=/
Äsch så funkar det inte att länka!! Men gå in på www.youtube.com och sök på katiinka83 så kommer ni in på min sida, o där finns det att titta på =) Filmade även Nettans häst Worre, ska höra med henne om de e godkänt att ladda upp filmer på honom oxå =)
Den 25:e e de dax igen!! Då ska jag ha både Lina o Katja med på löshoppningen, sen kommer nettan mamma o pappa med worre så ska ja sköta han vid hoppningen oxå, för Nettan drar iväg till ullared då hon!!! =) Shoppa loss!

Nä nu ska jag ta o gå o lägga mig o sova en stund!

See Ya!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jadu stackare där som gått å blitt sjuker... Hoppas verkligen du får bli kry igen och kunna mumsa på den där apelsinkrokanten som du inte kan känna smak av än :)



Ååååh va fint det blev med köksluckorna!! Herregud vad snyggt, såå vill ja mä ha :). Tänk vad hon kan vår mamma...hihi!



kramis på dig systeryster!

2008-10-16 @ 20:26:42
URL: http://levinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0