Chablis

Yes det e nyhästens namn, fint namn & fin häst måste jag säga att det var! Hon kom på kvällningen runt halv 9 kanske kl var. fick komma in i stallet i nya boxen. Jag tog in Lina & Katja så hon fick sällskap inne i stallet, o j så nyfiken dom var =)

Vi natta brudarna o hoppades dom skulle va lugn under natten...

Morgonen därpå var ja ut i stallet vid 6 och fodra, hade vart så lugnt under natten så det var skönt. Fick hö inne den morgonen då Jennie skulle komma vid 8 o vi skulle släppa ihop dom då. Plus att dom fick stå o äta i lugn o ro. Klockan vart 8 & Jennie kom förbi, hon tog ut chablis o gick i hagen så hon visste vart stängslet gick. Därefter tog jag ut Katja o dom sniffa väl lite på varann, så lugnt var det, puh! Dags för Lina, ut med henne och hon gick mest undan i början o gick emellan chablis o Katja. Men sen så började hon o chablis hälsa på varannn. Verkade som dom gick bra ihop!

Så morgonen var lugn, lite skrik från chablis, haha hon skrek ju så sött =)

jag o Jennie stod o prata i ett par timmar o jag tror det kommer funka riktigt bra med henne som hyresgäst, verkar bra!

Här kommer lite bilder från första dagen i hagen!



Chablis kom ju åt fotbollen oxå som är i hagen, hon bara, oj va va det där o spratt till, lika dom andra 2 oxå, haha va rolig dom såg ut =)



Här är lite bilder från igår i hagen!



Så dom verkar komma överens, men bara dom inte kommer för bra överens, Jennie kom o skulle rida igår o Lina sprang ju som en tok o skrek i hagen, Chablis var inne i boxen o skrek som en tok, dom får baske mig lugna ner sig. Katja stod i hagen o fundera va dom 2 brudarna stod o skrek över! Jisses, coola ner er brudar! men det blir nog bättre när dom vant sig skulle ja tro. Har följt med jennie till ridhuset nu 2 dar, e så mysigt o sitta o kolla o nyttigt! Jag blir så sugen att rida ordentligt men Lina, som ja sagt förr... hehe. Men ska baske mig ta den där lektionen för anna snart här.

Hon e duktig att rida Jennie, så det är kul att titta på, hon kör ju hoppträningar för anna oxå så då blir det att kika! Kul!

Nä nu ska ni få se hur bron ser ut, Anders har ju hållt på o dona o fixa!



Plåttaket fick vi hjälp av mamma o pappa att lägga, tack så mycket!

Anders höll på med trallen igår, så det blir väl bild när det e klart sen =)

Nä nu ska ja ut o mocka!!

See Ya!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0