Hundvakt!

Ja min kusin messa till mig i tisdags tror jag det var, hon undra om ja kunde va hundvakt åt hennes Filip, en landseer på 1 år och 1månad. Hennes hundvakt hade blitt sjuk... ja men visst!! Hundvakt... perfekt när man inte har egen hund, får man låna lite då och då =)

Vi bestämde att hon skulle skjutsa hem honom till mig igår. Vi möttes upp vid öb då jag inte kan ha den store i min bil, haha! Han får nog inte plats där skulle ja tro =)

Prata lite grann för att sen bege oss mot storvik!! Hon hade jobbat natt o skulle bara lämna filip hos mig för att sedan åka till sthlm o ha kul! Hoppas du fick några bra dar nu =)

Vi kom hem till mig o hon berätta lite om grabben som jag aldrig träffat förr... bara sett honom. Men han verka ju helcool och snäll. Direkt när Sofia åkte så gick vi en liten kissrunda!! Han hitta en gren/träd som han prompt skulle ha loss... men han fick ge upp...trädet vann! =) Därefter lekte vi lite på går´n.



Sen var vi trötta! Vi gick in o la oss för att vila... och jisses va det börja dundra på med åska blixt, blåst, regn och hagel! Det bara spraka i uttagen här hemma! Som tur var så brydde sig Filip ingenting om knallarna, stackars dom hundar som blir så himla rädda för det. Filip va cool, vi la oss o sov en stund i vardagsrummet.

En kort kvällspromenad vart de.. så himla varmt o kvavt! Vi följde med Jennie till utebanan vid ridhuset en sväng senare på kvällen då de va lite skönare. han tyckte de va kul att titta på när Chablis vart longerad.. släppte henne knappt med blicken, när hon galoppera ville han busa!!  Sötnos!



Det vart kväller och sovdags... Filip fick sova i sovrummet med oss, vi satt för en lastpall! (slut på kompostgaller, hehe) så vi slapp stänga dörren helt, skulle bli så grymt varmt då. Alla katter var fram o kolla in Filip, han stod ju bara o titta på dom så dom vart inte rädd. Men ingen våga sig tillräckligt nära för att nosa, hihi. Kanske inatt =) Natten gick bra, lugn o han sov. Klev upp 4, Filip följde med ut i stallet o mata hästarna, för att sen ta morgonkissrundan. Frukost och ut i stallet igen för att släppa ut hästarna!! Hade han fått välja skulle han busat med alla hästarna, han vart så kaxig när ja höll i dom, men i stallet var han feg när dom stod inne, han va s¨gullig!

Idag medans ja jobbat så har han fått vara i stallet, svalt och skönt åt han. Har gåttt jättebra! Han har hållt sig lugn osså har han ju fått haft sina leksaker plus den gigantiska pinnen som han så stolt släpa hem imorse =)
Han vart så lycklig när ja kom hem sen, oj va han skällde o skutta runt, haha!

Vi gick kissrunda för att sen hem o leka!!! För fulla muggar!!!



Sen la vi oss i gräset båda två för att jag, vila och Filip för att vil o gnaga lite på benet!



I förrgår när ja fäljde med Jennie till ridhuset sa ja åt na att ta lite körsbär när hon ändå satt så högt uppe, annars når man ju inte!! =)



Nä nu ska vi nog ta en liten kisspromenad igen!!

See Ya!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men va mysigt å va hundvakt!! Va söt han är :)



Kram systeryster!!!

2008-08-02 @ 00:58:17
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Gud vilken sööööt hund,han skulle Zenja(och jag) gilla =)

2008-08-02 @ 18:28:35
Postat av: Nettan

Han var så söt Filip =)

2008-08-03 @ 17:08:56
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette
Postat av: Filip

Vad snygg jag är ;)

2008-08-04 @ 11:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0