Kungsbergsbestigning!!!!

I torsdags var jag iväg med Linus till veterinären, han vart dålig igen på måndagkväll.
Stressad var han stackarn o dom bände upp mun så dom kunde känna på tänderna, allt såg fint ut. Lika när dom kände o klämde på magen o överallt, frisk som en nötkärna!! Hoppas han bara var hängig då så det inte kommer tillbaka... Hem med lillplutten o gav han persilja att mumsa!!

,

På fredan så var det Tigers tur att åka till veterinären, han såg fin ut i ögonen, "bubblorna" var borta och han var inge röd. Men tårproduktionen på vänster öga var fortfarande dålig. Så kanske kommer han att få ha droppar i väster öga hela livet. Ska tillbaka om 4 veckor, ska köra slut på antibiotikakuren och kortisonkuren nu under de närmaste 10 dagarna.




Idag har jag och Nettan vart på äventyr!!
Anders skjutsa mig till henne halv 8 imorse, då drog vi iväg till stallet för att göra iordning Worre och Iora (stålåsnan) Vi skulle iväg på distansritt!! Och jag som inte lyckades låna mig en häst fick ta den snälla stålåsnan Iora! =) Lasta dom båda och drog iväg!! Kom fram till kungsberg 09.20 där starten skulle gå kl 10.00

Nettan sadla o fixa iordning worre så han blev startklar. Vi hade fått karta och sträckan var på 3 mil. Vi stacka iväg strax efter kl 10 och vårat äventyr började!!

Det kom en stig då jag var tvungen att gå med cykeln, jisses det var jobbigt! Sen vart det grusväg och uppför och uppför!! Gaaah!! Men det var ju plant på sina ställen och nedförsbackar så jag fick pusta ut mellan alla berg!!! " stoppstationer med fika var det längs vägen, Nettan käka fruktkaka osså drog vi på en gång igen! Worre var superduktig, han vart ju knappt flåsig eller trött! Superhästen!!
Osså superåsnan var bäst!! Moahahaha!!!
Sista biten hade dom lagt uppför slalombackarna i kungsberg! Gissa om det var jobbigt!!! Nettan hoppa av Worre för det var så himla brant så hon tyckte att det var bäst för worre. Jisses vad vi vart trött, sen fick man flåsa i ett par mnuter så var man i full gång igen!!
Efter 3½ timme slutade våran ritt i målet! Kom in som 2:a Vi som inte körde slut på hästarna iaf.... som ettorna... Vi var nöjda och Worre fick låna en hage att strosa i medans vi blev bjudna på kyckling med nudlar oxh wokade grönsaker (vitkål, morötter, paprika otyp sparris eller vad det var!!) Men det var faktiskt riktigt got!!
Kanske man lär sig käka lite vitkål o så =)
Vid 4 tiden så drog vi oss hemåt för nettan ska iväg på kalas på kvällen. Hoppas bilfärden gick bra och att du inte somna vid ratten... God natts sömn inatt nu då!!!! =)
Vi hade en jättebra dag och roligt var det!! Sa till hon som höll i distansen att vi får väl se om jag kommer med häst eller stålåsna nästa år! Haha!!




Worre vart lycklig att få kommma hem o ut i hagen! Han sprang han fast man tyckte han skulle vara trött! Nä han var pigg och fräsch han!! Eller hur Nettan?!? =)

See Ya!!

Kommentarer
Postat av: Anette

Den där hästen e ju ite klok =) Han borde ju varit trött, men kanske tog det sista när han sprang i hagen =)
Hoppas man slipper träninsvärken bara =) Nu e jag i svärdsjö =( *långtråkigt*

2007-09-15 @ 19:51:47
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette
Postat av: Christina

Va gulligt av dig att göra Anette sällskap fast du fick cykla.Har du träningsvärk idag då? Anette sover fortfarande :)

2007-09-16 @ 11:21:24
Postat av: Anette

Jag skrittade ut på Worre igår kväll för jag tänkte han lär väl röra sig lite så han inte blir stel... Man väntade sig att han skulle va lite trött =) men icke sa nicke...han var snarare piggare =) *tokstolle* Han skrittade på riktigt ordentligt =)

2007-09-17 @ 11:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0