Lina & Lillstjärna

Ja igår så släppte vi ihop Lina och Lillstjärna i vinterhagen, camilla var rätt säker på att Lillstjärna skulle skrika, vilket hon jämt gör sa hon! Men allt gick så himla bra, alldeles prima! Ställde sig & käka i samma hö hög o verka komma överens direkt, jippie! Så det var faktiskt skönt.

Nu kommer dom att ha en stor (200kg) höbal att äta från ute i hagen, har dom nåt att göra samt slipper att frysa om det skulle va sånt trökväder!! Även ett vindskydd finns i hagen så dom kan gå in o skydda sig mot regn o rusk, super! Idag kanske veterinären skulle komma och grundvaccinera Li´na, även Lillstjärna skulle vaccineras.
Ska knäppa kort på Lillstjärna och även hingsten (Super Bizzy-Söppe) och dom 2 valackerna som går i sin hage, Albin och Glorius.

Men här kommer lite vinterbilder!!



Anders har fått träna mycket förra veckan, på att ta in Lina från hagen, sen har han även tagit in Lillstjärna, o i helgen så gick han ut med albin i hagen, duktigt! Imponerad!! Trodde jag inte han skulle våga, absolut inte med främmande hästar. Men det börjar bli hästfolk av han med, hehe!




I Lördags var jag ut på en vinterritt, ut o upptäckte lite nya vägar, var faktiskt bra väg som man kunde trava o galoppera i mitten, va ju så isigt överallt men den vägen var bra =) Kom till en sändplan där vi träna lite på volten.



Måste ju även visa upp hur snygg Lina är i sin rosa grimma *Flin*



Oj oj vad jag är mallig o stolt över Lina, Camilla & Sören säger hela tiden vilken snäll häst hon är, så snäll att leda o snäll att hålla på med, o det är hon ju, helt underbart snäll!

Oj Oj, syrran var på owes..där hitta hon marabou nonstop choklad! Jäklar den lär man ju prova, in till owes o köpte den....Dregel!! JIsses godare choklad har jag nog aldrig ätit!! Supernajs! Så den kan jag rekomendera!!!



Knäppte lite kort på Tiger & Trixy in action i helgen oxå!!



Bamse var det inte lika mycket action i, han njuter av att vila han!!!



Näe nu ska jag göra mig iordning för stallet!!

See Ya!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Meeeen!!!! Nu blev jag ju sugen på nonstop-choklad =)))

Va fin hon va i den rosa grimman förresten!

2007-11-12 @ 20:14:26
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Åsa

Hej!
Vilka fina bilder! Det är så skönt att kunna gå in och titta lite då och då och höra hur ni har det!
Kul att det gick bra att släppa ihop hästarna! Vad bra att Anders håller på att bli en hästkarl! Ha det så jättebra. Ge Lina en stor kram från mig.

2007-11-13 @ 08:17:21
Postat av: Nettiz

Jag tror jag kommer å kidnappar Tiger =) Han är ju för rolig...Hoppas du har nå roligt kort på honom för han ska bli årets lussekatt tycker jag =)

2007-11-14 @ 14:01:45
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0