Värme!

Den här veckan har väl varit bra, duglig i alla fall!
Dom här senaste dagarna har vart lite väl varm för min del, är inte så förtjust i när det klibbar överallt!!
Får gärna va lite svalare..

Tiskväll bjöd vi hit Anna & Hjalle på lite grillkväll & det tyckte dom skulle bli gott!

Vi grilla kycklingfilé & fläskkotletter (inte fläskfilé som du har skrivit syrran, hihi) Och det vart jättemumsgott!! Strips & kantarell/beasås till, värsta gotta!! Dom var kvar ett par timmar & innan dom skulle hem så stod jag & syrran & fåna oss i spegeln! Har bilder på det här nedan, moahaha!! Trevlig kväll i alla fall, såna ska det bli fler av!!

Onsdagen var jag ledig, nationaldagen har ju blitt röd dag. Jag & Nettan begav oss till ockelbo & skulle utforska lite ridvägar runt huset..Vi kom till ockelbo runt kvart i tio, & vi stack iväg på våra cyklar, in på en äng kom vi först, nja va inte så bra ridväg, kanske om man äger mark där så kan man rida lite längre.

Vidare på asfalten osså svängde vi in på en smal grusgång som gick rakt, & rakt, & grusig var den, crossar hade kört där så det var riktigt jobbigt att cykla! Anders ringde & han hade fått reda på att det var gamla järnvägen så den gick hela vägen till hagsta, ett par mil tror jag! Puh! Vi svängde av efter kanske 1-1,5 km s vi kom ut på stora vägen. Svängde in i sogen efer en bit & där fanns det ju bra ridvägar!! Men som sagt så är det 2 km asfaltväg till dom vägarna...*hmpf* Varmt var det, vi svettade & var fikasugen, hitta inge lämpligt ställe i skogen att stanna på så vi cykla mot ockelbobyn.

Stanna vid sundsbron? tror jag den heter...=) Kravla oss ner till "stranden" där, låg nån båt lite här & där.
Osså glufsa vi i oss efterlängtat fika! Muffins, pärlbollar, kakor & dricka! Gött var det!!

Sen klampa vi ut en bit i vattnet, såg lite abborrar & nån mer fisk, ja men dom e nog hungriga tänkte vi!! Haha! Bjöd dom på lite muffins & det glufsa dom så gärna i sig!!

Sen kom Anders & hämta oss & vi drog iväg hem till sandviken.... släppte av Nettan & lekte lite med Izor innan vi drog oss vidare hemåt...

Igår var Jag, Anders & hans äldsta brorsa till hofors, var ju streetrace & offroad där i samband med bessemerfesten. Kolla lite på racen men det blev snart paus, då drog vi oss till off roaden & det var kul att kika på när dom dök ner i lerhölen med sina jeepar & valpar!!

När vi kände oss nöjd där gick vi & kika lite till på racen, hann inte stå så länge förrän det blev alldeless för varmt för mig (36 grader i solen) Vi lära gå innan ja däcka!! Gaah!!  Satt oss i bilen & den visa 38 grader ute, så hur varmt va det inte i bilen då!!! Men som tur är har man AC, & det var himlans skönt =)

Sen hem & grilla lite korv!!

Idag har vi vart uppe i västanbyn..Anders har polerat bilen så nu blänker den & e fin.

& nu sitter jag här & tror jag ska ta & gå ut på altanen med katterna & gosa lite! Ja det gör jag!!

See Ya!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe, fy fan va vi äää snyggaaa =)))

2007-06-10 @ 23:04:08
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Anna

Jasså så ni har 2 nya hus att gå på visning på, kuul =)

2007-06-12 @ 11:44:23
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Anna

Jasså så ni har 2 nya hus att gå på visning på, kuul =)

2007-06-12 @ 12:05:08
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: anki.

Tack så jättemycket!!! Känns toppen!!
Snygga bilder på er!!! =)

2007-06-12 @ 21:40:39
URL: http://ankibjork.blogg.se
Postat av: Anna

Jamen vilken bra idé! Ta mä dig cykeln nån solig dag så cyklar vi runt i trakterna med picknick å filt i cykelkorgen =)

2007-06-17 @ 15:18:20
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0