Julen över...Lina nyskodd...

Japp då var julen över för detta år.. bara nyårsafton kvar. Julen har varit härlig!! PÅ juldan så fixa Anders julkäk åt oss, han gjorde hemlagade köttbullar, revben, omelett, korv, potatis osså julskinka!
Duktig pojke =) Det vart en mysig julmiddag!!
Annandagen så var vi upp till Anders mamma i ockelbo, där var även Anders morfar med fru, morbror och Lennart.
Vart en lyckad dag och vi var nöjda när vi kom hem..!

Häromdan så var jag ner till Lukas och hälsade på, fick lite gotta att mumsa på, mandariner och morötter fick han glufsa i sig! Och han vart så nöjd så!!! Prata en stund med AGA & Lasse, AGA hade köpt en liten julklapp sa hon som låg i sadelkammaren, en nonstop påse var det när jag öppna!! Mina som precis tagit slut hemma!! Gaah! Vart så nöjd!! Det är ju bara för gottast!! Haha!

Lukas hade oxå ett paket...till Lina..hihi. Hon fick en bag med röda borstar! Herregud AGA du är ju bara för gullig!!

Nu har det kommit 2 nykomlingar till stallet, Ammi (Ametist Bizzy) och Saga. Ammi är 6 mån, Saga vet jag inte riktigt hur gammal hon e, men en liten fölis...hehe! Supergulliga!! Ammi är den minsta och krulligaste, Haha!



Anders skulle försöka pussa Saga, han va lite feg till en början, men sen fick han in snitsen! Haha!




Även Anders brorsa Magnus försökte sig på att pussas, fast med Lina!! =)



Lina fick sällskap av ketten i stallet oxå!! Klätterapan!!



Idag har Lina blivit nyskodd!! Gick jättebra! Drog undan benen 2 ggr, annars var hon så lugn o fin, duktig tösen!!
Det var Morgan som kom och skodde, Nettans hovslagare. Och även våran mäklares man, hehe!
Han var lugn och prata med Lina, allt gick finemang! Så nu är hon fräsch i hovarna igen, ska ta o köpa lite nytt hovfett att smörja in hennes hovar med oxå. Av Anders så fick jag ett presentkort på hööks, få se om det blir ett nytt vintertäcke till Lina, såg ett som hade bogvecken fram som verka jättebra!
Nu har jag ju ett blått täcke som är bra för det skaver inte på Lina, annars brukar hon ha såna skav.

Så vi får se om jag satsar på det täcket!!

Näe nu ska jag nog koka lite potatismos och blanda i lite julskinka!! Mums! Vart inspirerad av Lasse när han prata om det!!! =)

See Ya!!!

Kommentarer
Postat av: Anette

oj oj oj vad jag hade missat här =) Måste verkligen skaffa mig en dator =)
Vilka små sötnosar, påminner om "min" Hulda =) Jag kanske måste ringa å höra hur de e med henne, för nu gav du mig skuldkänslor...hehe

2007-12-29 @ 20:50:06
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0