Veterinären

Jepps i veckan har jag varit till veterinären med 2 av mina sötnosar. Nämligen "Lady" & Tiger.
Tiger har rinnande ögon..igen.. tredje gången jag åker in med han nu, dom kolla i ögonen o hitta inget, sen troddo hon att han kunde ha tårkanaler som va igentäppta eller helt enkelt inga tårkanaler alls!!
Han fick lugnande osså skille hon gå in med kanyl i tårkanalerna o spola...
Medans han fick vänta på att lugnande skulle sätta fart så börja vi med "Lady"
 Henne skulle dom få raka, försökte hemma men kom inte igenom nå tovor alls! Så då tänkte jag att istället för att hon skulle ha mig ryckandes där i flera timmar så borde veterinärerna kunna fixa det där genom att raka!!

Hon börja köra med rakapparaten o det gick litre trögt, det var värst i baken men till slut kom hon igenom, o va hitta hon där?!? Jo det var minsann en testikel!! Så Lady vart Lufsen i ett nafs!!
Hon hitta bara en testikel så vi vet inte om han bara har en eller om han dragit upp den andra eller att den inte kommit ner.. Ska till gävle hund & kattklinik på onsdag för kastrering!! Han hade även ett såt på testikeln som inte såg så mysigt ut, så han fick medecin ordinerat.

Raka inte under hakan för han hade fått stå ut med allt rakande ca ´1 timme redan, under hakan får dom raka när han e nedsövd på onsdag!

Tillbaka till Tiger, han hade tårkanaler och dom var inte igentäppta..va kan det va?
Fick ögondroppar igen..som han hatar! Och ska på återbesök på torsdag hos veterinären.

Mina stackars små sötnosar får åka till veterinären.



Har även den här veckan släppt ihop Lufsa runt med dom andra 2 kaninerna, Linus & Lizzie. Till en början gick allt skapligt bra, trodde Lizzie och "Lady" skulle bråka eftersom jag då fortfarande trodde hon var tjej, men det var ju Lufsa runt som bråka med Linus, och det var ju inte så konstigt då med tanka på att han var en kille!
Men nu går Lufsen i egen bur eftersom han har sår och går på medecin och så. Får prova sen igen att släppa ihop dom efter kastrering.



Var i fredags till Lukas & knäppte lite kort på honom oxå!! Så han får la vara med han oxå!! Idag var jag till Bella och var ut på promenad med henne. På vägen träffa vi på lite kor o lite andra hästar =)



Igår så var vi till djuptjärn och fiskade på eftermiddan/kvällen.
Var himla blåsigt och kallt till en början, så jag gjorde plats i vindskyddet, svepte in mig i fleecefilten, läste tidning och smaska godis!! Sen vart det nästan helt vindstilla, sjön vart spegelblank och solen kika fram, riktigt mysigt var det!! IVid nio tiden åkte vi hemt, vart inge fisk men en hel del kort som vanligt!! Även lite knasbilder!! Haha!



Så har jag ju jobbat min första vecka efter semstern, men det har gått hur bra som helst!
Tror liksom inte att det har hänt så mycket mer som är värt att nämna. Så jag avslutar min blogg med en bild på lilla Trixy!


See Ya!!!

Kommentarer
Postat av: Anette

Söta kort när du fick med alla niner =)

2007-08-25 @ 13:09:39
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0