Söderforstripp/Hundutställning

Japps i fredags efter jobbet tog jag o Anders husbilen o drig iväg till söderfors för att fiska lite! Jättehärligt o fint väder hade vi från det att vi kom tills vi gick o la oss =)
var ut på långbryggon som går över hela sjön..jättefint! Oj oj oj va vi såg stora fiskar hoppa o leka i vattnet! Men ingen som vela hoppa fast på kroken.. Men det ghorde inget, vi hade ju jättemysigt ändå!!



På kvällen stod Anders o meta litegranna, det vart mörkt o det kom en massa fladdermöss! Dom swoscha förbi i över ytan på vattnet för att titt som tätt ta nån mygga eller så, det var lite mysigt!!

Drog oss in i husbilen vid 9 halv tio på kvällen för att titta på lite film..men vi var för trött så ja bädda upp osså la vi oss o sov på en gång!!

O jisses va jag sover bra i denna husbil...ack så skönt, kanske ska bosätta mig i den?!?
Det vart morgon o vi låg o slumra en stund...käka frukost, mamma hade skaffat en brödrost till husbilen!! Ja en brödrost! Och jäklar vad gott det vart!! Mumsa i oss en massa mackor för att sen bege oss ut o fiska igen..men inge napp.. Anders meta lite innan vi skulle åka hemåt, drog upp nån mört o emellanåt nån abborre, men ingen som var värd att tas hem... för den delen så sa ja åt Anders att släppa tillbaka den stackars fisken.. =)




Igår följde jag & mamma med Nettan o hennes mamma till sthlm för att Izor skulle dit o sopa banorna med alla konkurrenter! Det vill säga vi skulle dit på hundutställning, vi köa 40 minuter innan vi kom till parkeringen, men till slut stod vi där o det var bara att traska till utställningsplatsen!
Såg en massa basenjis  o vart helt till mig, en sån SKA jag ha!!! Har till och med namn åt dom...haha! Nettan kom på ett namn, Kobra, och jag har alltid velat ha ett husdjur med namnet Zipper, men har aldrig döpt nån till det!! Men nu tror jag det blir det...eller Zippra om det blir en tik.

Vi hitta till rätt ring, eller fyrkant som jag vill att det ska heta. Dom e ju faktiskt fyrkantiga dom där ringarna!!! Gaah!

Nettan va nervös, men jag visste att dom skulle sopa banan med alla!!

Vart Nettans & Izors tur, o vad var det jag sa?!?

han vart champion den ståtliga hunden Izor!! Weee!! Nettan o hennes mamma stod o böla o grina ikapp för dom vart så lyckliga o glada! Jag o mamma satt på våra stolar o snyfta o torka lite tårar vi med, haha!!

Sen åkte vi alla lyckliga hem därifårn, och Izor, ja han vart bjuden på fläskfile därhemma hörde jag!!!



Nu har jag lyckats få några kort på Bamse oxå! Så¨självklart får han vara med den här gången!!



Osså kommer lite bilder på Tiger & Lukas!!



See Ya!!!


Kommentarer
Postat av: Anette

Har läst på nån blogg att dem stod å köa en och en halv timme...=( Tur att vi "bara" stod 40 min...Undrar hur det går på husvisningen*nyfiken* men jag får väl höra imorn =)

2007-08-27 @ 17:40:00
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette
Postat av: anette

Nu har jag kollat i vilken ring basenji går =) Valparna går i ring 1 och det är 5 st...å sen dem vuxna går i ring 2, men dem kommer nog inte komma igång förrän tidigast kl 12 för det är 74 hundar före.

2007-08-29 @ 13:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0